لزوم اعلام قیمت بلیت هواپیما از کرمان در ایام اربعین حسینی

استاندار کرمان گفت: قیمت بلیت هواپیما در اربعین حسینی به صورت مشخص اعلام گردد، تا از سوء استفاده‌ های احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد مهدی فداکار در جلسه ستاد استانی اربعین حسینی با تاکید بر برگزاری هفتگی جلسات ستاد به منظور هماهنگی و برنامه‌ ریزی بهتر کارها عنوان کرد: کار حمل و نقل زائران اربعین حسینی باید به خوبی انجام شود.

وی افزود: دهه دوم محرم در حال اتمام و حرکت زائران اربعین حسینی به کربلا نزدیک است، لذا مسئولان این سفرهای زیارتی را به سرعت تعیین تکلیف کنند.


استاندار کرمان، با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما باید به صورت مشخص اعلام گردد تا از سوء استفاده‌ های احتمالی جلوگیری شود، تصریح کرد: امکان پرواز هواپیمایی ماهان به نجف وجود ندارد و لذا برای پرواز زائران باید از ظرفیت شرکت‌ های دیگر استفاده کرد.


فداکار با بیان اینکه بار اصلی حمل و نقل زائران بر دوش خودروهای عمومی است که باید دقت شود، ادامه داد: اردوگاه کرمان در اهواز نیز در حال آماده‌ سازی است تا علاوه بر پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی، برای اردوهای راهیان نور نیز به کار گرفته شود.


وی، همچنین بر تامین تعدادی چادر، زیرانداز و پتو، جمع‌ آوری اطلاعات موکب‌ داران جهت هماهنگی‌ ها و ارتباط کمیته‌ ها نیز تاکید کرد.


استاندار کرمان بر تولید محتوا ویژه بانوان زائر اربعین حسینی اشاره و اظهار داشت: بانوان همیشه زائران کربلا بودند و همواره سهم بالایی در این سفرهای زیارتی داشته‌ اند، یکسری از فعالیت عمومی مقابله با گرمازدگی، امنیتی و بهداشت و درمانی برای بانوان جداگانه دیده شود.


فداکار ابراز داشت: برای زائران خارجی که وارد استان می‌ شوند و حضور آنها از موکب ماهان به مزار شهید سلیمانی، سرویس‌ های ایاب و ذهاب گذاشته شود تا به صورت منظم انجام گیرد.

نرخ بلیت هواپیما در استان کرمان، بیشتر از تهران

مدیر حج و زیارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: طی سال گذشته در اعزام زائران به صورت هوایی مشکلاتی پیش آمد و بازار سیاه داشتیم و امسال هم احتمال تکرار آن وجود دارد.

محمود عرب نژاد افزود: یکی از شرکت های هوایی نرخ بلیت کرمان را ۱۲ میلیون تومان و دیگری ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده، این در حالیست که وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیط هوایی در تهران را ۶ میلیون تومان اعلام کرده است.

وی بیان کرد: فرایند سفرهای هوایی چارتری در سال جاری ممنوع شده، لذا ستاد اربعین و وزیر راه و شهرسازی یکی از شرکت های هوایی را برای اعزام زائران کرمانی مشخص و ستاد اربعین باید مصوبه ای برای تعیین نرخ پیش رو تعیین کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha