هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر وقوع پدیده گرد و غبار در استان کرمان

رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی کرمان از اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی به دلیل تقویت الگوی وزش بادهای ۱۲۰ روزه و وقوع پدیده گرد و غبار و وزش بادهای شدید در استان به ویژه نیمه شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمیده حبیبی با اشاره به شروع پدیده وزش بادهای ۱۲۰ روزه در استان کرمان، گفت: پدیده غالب گرد و غبار و وزش باد از فردا جمعه چهاردهم مرداد ماه در کرمان آغاز شده و تا پنجشنبه هفته آینده ۲۰ مرداد در بیشتر مناطق این استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نیمه شرقی و شمال‌ غرب استان کرمان بویژه شهرستان‌ های بم، جیرفت، راور، رودبار جنوب، ریگان، شهداد، فهرج، کهنوج، نرماشیر و انار بیشتر تاثیر را از پدیده گرد و غبار و وزش بادهای شدید در روزهای آینده خواهند داشت.

رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی کرمان تصریح کرد: کاهش میزان دید و کیفیت هوا، احتمال وقوع طوفان شن و اختلال تردد در مسیرهای ارتباطی این استان به استان‌ های همجوار و احتمال آسیب به سازه‌ های موقت و شکستن درختان فرسوده از جمله مخاطرات پدیده گرد و غبار پیش‌ بینی شده در منطقه خواهد بود.

حمیده حبیبی بیان کرد: آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان کرمان برای مقابله با آسیب‌ های احتمالی، استحکام سازه‌ های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و حضور پیدا نکردن گروه‌ های حساس در فضای باز در شرایط گرد و غبار طی روزهای آینده توصیه می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha