تاکید بر استفاده از ماسک و برگزاری مراسم عزاداری حداکثر به مدت ۹۰ دقیقه

سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان گفت: تاکید می شود مراسمات در فضاهای باز و بدون سقف برگزار شود و افراد از ماسک استفاده کنند و در جاهایی که مسقف و بسته است، مدت مراسم کمتر از ۹۰ دقیقه باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی با بیان اینکه استان کرمان درگیر موج هفتم بیماری کرونا است و این موج خوشبختانه نسبت به موج های قبلی حجم و اندازه کوچکتری دارد، گفت: اما با این حال این سویه جدید منجر به این شده است که ۱۳شهرستان استان کرمان در حال حاضر وضعیت قرمز داشته باشند و ۶ شهرستان نارنجی داشته باشیم و بقیه کشور با یک تاخیر دو هفته ای نسبت به ما موج را شروع کرد و در حال حاضر وضعیت بقیه استان ها حاد تر است  و هفته به هفته شهرهای قرمز بیشتر می شود و وضعیت استان کرمان به نظر می رسد به یک ثبات نسبی رسیده است و از یک الی دو هفته دیگر روند بیماری کاهشی می شود.

وی با اشاره به اینکه ما در ایام عزاداری ابا اعبدالله حسین(ع) هستیم و عزاداری ها توسط هیئت ها در استان شروع شده است، افزود: انتظار ما این است که با حضور عزاداران حسینی در تکیه ها و حسینیه ها، هیئت ها نه تنها مسائل بهداشتی را رعایت کنند بلکه خودشان الگوی سایر افراد جامعه  برای رعایت شیوه های نامه های بهداشتی باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: تعداد ۵۰ هزار ماسک اهدایی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان به سازمان تبلیغات اسلامی جهت توزیع در هیئت های عزاداری داده شده است، تا عزاداران حسینی مراسمات شان را به سلامتی پشت سر بگذرانند و حالا که بعد از دو سال و مقرارات سفت و سخت کرونایی مراسمات به صورت حضوری برگزار می شود، همه افراد سعی کنند رعایت مسائل بهداشتی انجام شود تا آسیبی به افراد جامعه زده نشود.

دکتر صحبتی خاطر نشان کرد: کسانی که در مراسمات شرکت می کنند واکسن های خودشان را تکمیل کرده باشند و اگر واقعا علائمی مشابه سرما خوردگی نظیر تب دارند از حضور در مراسمات خودداری کنند و تاکید می شود افراد حتما از ماسک در مراسمات استفاده کنند و عزاداری ها حتی المقدور در فضاهای باز و بدون سقف برگزار شود و در جاهایی که سقف دارند مدت برگزاری مراسم کمتر از ۹۰ دقیقه باشد، که ابتلا کمتر ایجاد شود. 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان نیز با بیان اینکه زدن ماسک در وسایل حمل‌ و نقل عمومی، مراکز زیارتی و هیئت‌ها الزامی است، گفت: بر واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال برای بازگشایی مدارس تاکید داریم و دانشجویان باید حتما دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

رحمان جلالی همچنین با بیان اینکه امسال با توجه به واکسیناسیون گسترده و همکاری مردم، محدودیت در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم را کاهش دادیم و شیوه‌ نامه جدید ابلاغ شده است، بیان کرد: در زمان برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته، باید الزام استفاده از ماسک، فاصله‌ گذاری و تهویه مناسب در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان، گفت: تاکید داریم افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه‌ ای در مراسمی که در فضای باز برگزار می‌ شود، شرکت کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌ های صلواتی در توزیع نذورات رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک را مورد توجه قرار دهند و نباید در مقابل موکب‌ ها تجمع بوجود آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha