ترویج مصرف مرغ سایز در کشور ضرورت دارد

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت ترویج مصرف مرغ سایز در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،«محمد جعفری» در برنامه بازارگاه رادیو اقتصاد افزود: میزان تولید مرغ سایز در کشور بسته به نوع و فرهنگ مصرف مردم در جامعه دارد.

وی همچنین بر لزوم تغییر ذائقه مردم از مصرف مرغ درشت به سایز در جامعه تاکید کرد و اظهارداشت: هم اکنون در فرهنگ مصرف مردم کشور مرغ‌های درشت‌تر طرفداران بیشتری دارد.

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: تغییر رویه اشتباه برای هر موضوع یا کالایی هم زمان بر و هم برای دولت هزینه زاست.

وی افزود: گسترش فرهنگ مصرف مرغ سایز در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی جامع و کامل است و به یک معنا رسانه‌ها، وزارت بهداشت، وزارت جهادکشاورزی، تولیدکنندگان مرغ همه و همه برای تحقق این مهم در کشور باید پای کار باشند.

جعفری اضافه کرد: هدف وزارت جهاد کشاورزی با مردمی‌سازی یارانه‌ها و به تبع افزایش قیمت نهاده‌ها به یقین بر اساس تولید مرغ سایز است چون از جنبه‌های مختلف این موضوع بسیار ارزشمند و ضروری به نظر می‌رسد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر نهاده‌های مصرفی برای تولید گوشت مرغ از خارج وارد می‌شود بدون شک راندمان غذایی تولید مرغ بصورت سایز نسبت به شرایط فعلی بهبود می‌یابد و در ضمن در واردات نهاده‌ها صرفه جویی و همینطور از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ سایز از نظر تولیدکنندگان نیز بسیار حائز اهمیت است چون بهبود راندمان غذایی، کاهش هزینه‌های تامین مالی سرمایه در گردش، کاهش تلفات و در کل بهبود بهره وری را به همراه دارد.

وی افزود: بهبود ضریب تبدیل غذایی، بالا رفتن بهره‌وری و افزایش کیفیت و کمیت گوشت مرغ تولیدی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های میکروبی، کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک، کاهش هزینه‌های درمان، کاهش درصد تلفات و ریسک تلفات مرغ‌های سنگین وزن، افزایش تراکم در واحد سطح، افزایش تعداد دوره‌های پرورش جوجه در سال، استانداردسازی تولید گوشت مرغ و افزایش توان صادراتی به کشورهای منطقه از دیگر مزایای تولید مرغ با وزن استاندارد یا سایز برای تولیدکنندگان است.

جعفری اظهارداشت: تولید مرغ با وزن کمتر موجب افزایش توان خرید اقشار کم درآمد به دلیل سبک‌تر بودن لاشه مرغ و قیمت کمتر در مقایسه با مرغ‌های درشت‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: این نوع مرغ‌ها پروتئین بیشتر و چربی کمتری دارند که برای سلامت مردم مفیدتر هستند.

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی یادآورشد: علاوه بر این برای مرغداران این نوع مرغ صرفه‌ اقتصادی بیشتری دارد و محصول سالم‌تری نیز برای مردم به حساب می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha