کلینیک هلال‌احمر ایران در غنا ظرفیت تبدیل به بیمارستانی مجهز را دارد

سفیر ایران در کشور غنا با تاکید بر اینکه کلینیک هلال‌احمر ایران در غنا از تاثیرگذارترین مراکز درمانی در این کشور است، خواستار توسعه این کلینیک در بخش‌های آزمایشگاهی و همچنین تبدیل آن به بیمارستان شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر گرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور غنا، عصر امروز با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان دیدار و با وی در زمینه مدیریت و راه‌کارهای توسعه کلینیک این جمعیت در کشور غنا گفت‌وگو کرد.

گرامی با بیان اینکه، امروز سیاستمداران آفریقایی به دنبال پیشرفت در مسائل و امور اقتصادی هستند، به تاثیرگذار بودن خدمات کلینیک هلال‌احمر ایران در کشور غنا از بعد اقتصادی و همچنین ابعاد سیاسی و فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: کلینیک هلال‌احمر از معروف‌ترین و تاثیرگذارترین مراکز درمانی در کشور غناست و هم وزارت امور خارجه ایران و هم کشور غنا، خواستار تداوم روند توسعه خدمات این کلینیک ایرانی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امیدواریم روند توسعه‌ای کلینیک هلال‌احمر ایران در غنا همچنان حفظ شود، افزود: مجوز لازم برای ارسال داروهای مورد نیاز این کلینیک دریافت شده و علاوه بر دارو، می‌توان با ارسال تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی از ایران، خدمات کلینیک را در زمینه انجام آزمایش‌های پیشرفته‌تر، اعمال جراحی و ... نیز توسعه داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور غنا ادامه داد: در نظر داریم از فضای دانشگاه اسلامی ایران در غنا برای ارائه دروس دانشگاهی پرستاری و پزشکی در این کشور استفاده کنیم. همچنین راه‌های تبدیل کلینیک هلال‌احمر به بیمارستان نیز در دست بررسی است، چراکه کلینیک هلال‌احمر ایران در غنا بسیار خوشنام و شناخته شده است و توسعه خدمات آن می‌تواند به تاثیرگذاری بیشتر خدمات درمانی ایران منجر شود.

آمادگی هلال‌احمر ایران برای توسعه کلینیک غنا

دکتر پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران هم در این دیدار گفت: اگر دولت غنا کمک کند و ساختمانی در اختیار هلال‌احمر ایران قرار دهد، ما می‌توانیم یک بیمارستان حدودا ۱۰۰ تخته در این کشور تجهیز و راه‌ اندازی کنیم. ایران در ارائه خدمات درمانی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد.

کولیوند تاکید کرد: در موضوع ارسال دارو و تجهیزات، تامین منابع انسانی مورد نیاز و تجهیزات آزمایشگاهی، ایران امکانات و توانمندی بسیار خوبی دارد و می‌توانیم هم کلینیک موجود را به بیمارستان تبدیل کنیم و هم در صورت واگذاری ساختمان از سوی دولت غنا، بیمارستانی مجزا در این کشور با استفاده از حضور پزشکان مجرب ایرانی و راه‌اندازی بخش‌های جراحی قلب و عروق، لاپروسکوپی و ... تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: همچنین هلال‌احمر ایران آمادگی دارد با همکاری دانشگاه ایران، بخش دانشگاهی رشته‌های پرستاری و پزشکی را در غنا راه‌اندازی کرده و علاقه‌مندان به این رشته‌ها را جذب و تربیت کند.

دکتر نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر هم در این دیدار با تاکید بر اینکه این جمعیت همواره وضعیت و میزان خدمات خود را در مراکز درمانی خارج از کشور رصد و را ارزیابی می‌کند، افزود: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ اتفاقات خوبی در کلینیک غنا افتاد که شامل راه‌اندازی بخش‌های زنان، کودکان، سونوگرافی داپلر و .... بوده و منجر به توسعه خدمات‌رسانی این کلینیک شده است.

وی با اشاره به اینکه کلینیک هلال‌احمر ایران در کشور غنا، مرکزی خودگران محسوب می‌شود، تاکید کرد: در حال رایزنی با وزارت بهداشت غنا برای دریافت مجوز دی‌کلینیک و اعمال جراحی محدود در این کشور هستیم.

نامدار در پایان تاکید کرد: برای توسعه خدمات درمانی ایران، لازم است که روند ارائه خدمات آموزشی در غنا و همچنین مجوز ارسال دارو برای کلینیک هلال‌احمر در این کشور تسهیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha