آگاهی دهی به مردم در حوزه محیط زیست باید از نسل پایین شروع شود

استاندار زنجان گفت: آگاهی دهی در حوزه محیط زیست باید از نسل پایین در مدارس ابتدایی  شروع شود نه به صورت کتابی چراکه جوابگو نیست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، محسن افشارچی ظهر روز چهارشنبه در جلسه شورای محیط زیست با بیان اینکه ما وظیفه مان این است که نگرانی ها را قبل از اینکه مردم را به تنش بکشد خودمان درک کنیم اظهار کرد: باید به عنوان مسئول باید تدبیر کنیم و به دنبال تدبیر باشیم و در صورت نیاز اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم را انجام دهیم .

وی با بیان اینکه مخاطره آب در کشور حاکم است افزود: کشور به صورت خاص در این موضوع ورود کرده است اظهار داشت: ۲۳ میلیارد توما بودجه در این مورد اختصاص یافته است

استاندار زنجان افزود :  علی‌رغم تغییر اقلیم و خشکسالی  قطعا معتقدیم که با مدیریت بهینه استحصال آب  ،مصرف آب ،بازگرداندن آب به چرخه مصرف اتفاقات مثبتی خواهد افتاد .

افشارچی با اشاره به اینکه در عالم اقصاد همه از منابع استفاده میکنند و منافع شخصی خود را می‌بینید و منافع اجتماعی را مدنظر قرار نمی‌دهند بیان کرد : این اتفاق خیلی ساده در کل دنیا اتفاق می‌افتد که انسان اصلی ترین منافع را منافع شخصی خود می‌داند .

وی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست باید آگاهی دهی به مردم صورت گیرد افزود : در دراز مدت استفاده از منابع ممکن است به ضرر همه تمام شود که مسئله بسیار مهمی است که باید نمایان شود.

این مسئول با بیان اینکه  آگاهی دهی باید از نسل پایین شروع شود اظهار کرد: از کودکی باید در حوزه محیط زیست  در مدارس کار کنیم نه به صورت کتاب چراکه جوابگو نیست و باید این انرژی در مدارس ابتدایی باید گذاشته شود .

افشارچی با بیان اینکه منافع جمعی را مقدم بر منافع شخصی قرار دادن را باید از کودکی آموزش داد اظهار داشت: چرا که آموزه ها را از کودکی یاد نگیریم در بزرگسالی در هر زمینه ای به سمت خودمان حرکت خواهیم کرد که نکته بسیار مهمی است و باید مدنظر قرار گرفته شود .

وی با بیان اینکه ۵۷ هزار مگاوات تولید انرژی در کشور وجود دارد افزود: ۱۹ هزار مگاوات کاهش کمبود برق داشتیم که بعد از روی کار آمدن دولت جدید چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات وارد شبکه شد که در حال حاضر ۱۳ هزار کمبود انرژی امسال در پیک داریم .

استاندار زنجان تصریح کرد : در این راستا برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که قطعی ناگهانی نداشته باشیم که مردم هم مراعات لازم را در خصوص مصرف برق داشته باشند  .

افشارچی با اشاره به اینکه در استان زنجان ۵۳ درصد مصارف برق به صورت صنعتی است افزود: ۱۸ درصد نیز مصرف کشاورزی و مابقی نیز خانگی و اداری را شامل می‌شود که طی تعاملات با صنعت و کشاورزی صورت گرفته است تا از پیک بتوانیم عبور کنیم و سال های آینده انرژی بیشتری را تولید کنیم.


وی با بیان اینکه حجم زیادی از تولید انرژی باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و پایدار برود، خاطرنشان کرد: این نکته برای مردم باید روشن شود که خاموش کردن حتی یک لامپ چه تاثیری در حال و آینده ما دارد و مسئله بسیار مهمی است و هیچ چیزی به اندازه آموزش در رده های پایه تاثیر نخواهد داشت و از الان برای ۱۵  سال آینده باید سرمایه گذاری کرد .

استاندار زنجان با اشاره به موضوع تنظیم‌گری گفت: باید  تعادلی بین توسعه و محیط زیست داشته باشیم  محیط زیست در صدور مجوزها ورود جدی کند.

افشارچی با بیان اینکه در مسئله تنظیم‌گری  با دنبال روال یکسان و یکنواخت هستم افزود:  باید عدالت را رعایت کنیم و در کنارش حواسمان به توسعه استان نیز باشد و در جایی که نیاز است ریسک کنیم. 

وی با بیان اینکه راه حل‌های قدیمی برای مشکلات جدید، جوابگو نیست افزود : مشکلات جدید با راه حل‌های جدید مبتنی بر تکنولوژی به راحتی قابل حل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha