تعداد تختهای بستری و ویژه در حوزه کودکان تا سال 1404 به یک هزار تخت باید برسد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و در راستای توسعه خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، مشهد مقدس نیازمند 340 تخت بستری و ویژه در حوزه کودکان است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری  سلامت،دکتر ایوب توکلیان با اشاره به اینکه توسعه بیمارستان ها  وبه ویژه تخت های نوزادان یکی از موضوعاتی است که برای ارائه خدمات بهتر درمانی به اطفال مورد تاکید است، خاطر نشان کرد: از مجموع تخت های بیمارستانی باید 20 درصد آن ها به بخش داخلی و اطفال واگذار شود که به طور میانگین در مجموع 10 درصد کل تخت های بیمارستانی، تخت اطفال باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر659 تخت بستری و ویژه کودکان در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه فعال است که امیدواریم این رقم تا سال 1404 به یک هزار تخت برسد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر 7800 تخت فعال در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است، گفت: براساس شاخص های جمعیتی  تعداد تخت منطقه به جمعیت یک و شش دهم به هزار است که استاندارد این تعداد  2 تخت به ازای هر یک هزار نفر است و باید به سمت استاندارد حرکت کنیم.

دکتر توکلیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 تخت اطفال و 59 تخت پی ای سی یو در مناطق تحت پوشش دانشگاه فعال است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید بر اساس رشد جمعیتی مناطق تحت پوشش دانشگاه باید تعداد تخت های اطفال را افزایش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha