بهره مندی یک هزار و ۲۰ بیمار صعب العلاج و خاص از خدمات درمانی  کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت:یک هزار و۲۰  بیمار خاص وصعب العلاج تحت حمایت از خدمات کمیته امداد استان بهرمند  شدند که از این تعداد ۹۵۵ بیمار صعب العلاج و۶۵ نفر نیز بیمارخاص هستند.

روح اله صالحی در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۲۰ بیمار صعب العلاج و خاص از خدمات درمانی  کمیته امداد استان زنجان بهره مند شده است اظهار کرد: بر اساس آمار های موجود چهار هزار و۶۱۲ خدمت به بیماران صعب العلاج، خاص و سالمندان بیمار نیازمند مراقبت در منزل در قالب هزینه های درمانی، تهیه تجهیزات پزشکی و هزینه نگهداری سالمندان در سال گذشته ارائه شده است.

وی با بیان اینکه با همین رویکرد و به منظور کمک به تأمین هزینه های بهداشتی و درمانی بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان چهار هزار و۶۱۲ خدمت به این گروه   از جامعه هدف این نهاد در طول سال گذشته ارائه شده است، افزود: خدمات ارائه شده به این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان در قالب هزینه های درمان مکمل، تهیه تجهیزات مورد نیاز از قبیل ویلچر، تخت و تشک طبی، پوشینه، واکر، عصا و هزینه نگهداری سالمندان نیازمند مراقبت در منزل بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از دو میلیارد و۵۷ میلیون تومان به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبتی بیماران خاص و صعب العلاج در سال گذشته هزینه شده است، ادامه داد: منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان از محل منابع و اعتبارات این نهاد و هم افزایی آن با کمک های مردمی تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی از اولویت های کاری این نهاد برای مددجویان عزیز تحت حمایت است، ادامه داد:یک هزار و۲۰  بیمار خاص وصعب العلاج تحت حمایت از خدمات کمیته امداد استان بهرمند  شدند که از این تعداد ۹۵۵ بیمار صعب العلاج و۶۵ نفر نیز بیمارخاص هستند.

درآمدزایی قریب به ۱۸ میلیارد تومانی طرح‌های فرشبافی برای مددجویان زنجانی

در ادامه روح‌اله صالحی با اشاره به اجرای طرح‌های مشاغل خانگی برای خانواده های  تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان گفت :  یکی از فعالیت‌های این نهاد در حوزه اشتغال بوده که زمینه درآمد زایی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و ۳۱۲ طرح فرش‌بافی توسط مددجویان عزیز تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در حال اجراِء است، گفت: بر اساس آمارهای موجود مبلغ ۱۷ میلیارد و ۹۹۷ میلیون تومان در سال گذشته از محل فروش تولیدات طرح‌های فرش‌بافی و تابلو فرش عاید مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان شده است.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان عزیز تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی و محروم به‌منظور توسعه طرح فرش‌بافی و تابلو فرش و اثربخش شدن اجرای این طرح در اقتصاد خانوارهای مددجویی ساکن این مناطق از برنامه‌های دیگر این نهاد در حوزه اشتغال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha