انسداد ۸ حلقه چاه غیرمجاز در تهران

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی یک هفته کاری با انسداد ۸ حلقه چاه غیر مجاز از خروج ۱۹۸ هزار متر مکعب آب در سال از سفره های زیرزمینی حوزه عملکرد این امور جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از تهران، "وحید مرادی نسب" با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی، بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضایی طی یک هفته کاری ، ۸ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی ۱۰ لیتر بر ثانیه و عمق کلی  ۲۶۸  متر،  پر و مسدود  شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت در بخش آب های سطحی ۲ مورد شناسایی و بررسی تصرفات غیرمجاز رودخانه ها انجام شد، اظهار کرد:  در بخش آب های زیرزمینی نیز ۹ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شد که مراحل اخذ حکم قضایی و انسداد آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

 مرادی نسب با اشاره به اینکه با پیگیری واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب ۳ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام گردید، تصریح کرد: کاهش میزان مصرف آب، کاهش هدر رفت آب و تغییر الگوی کشت از اهداف ‏اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند و حجمی بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری است.

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی خاطر نشان کرد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha