دیپلماسی دریایی زمینه‌ساز تحکیم سیاست خارجی است

دریادار ایرانی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور گفت: نیروی دریایی ارتش تلاش دارد تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناورانه کشور، اهمیت نزدیک شدن به دریا و اقتصاد دریایی را برای مردم و نهادهای دولتی تبیین کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی ارتش ، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش به‌عنوان یکی از بازوان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهت نوع مأموریت و حضورش در آب‌های بین‌المللی و اثربخشی در حوزه دیپلماسی، همواره مورد توجه دیگر کشورها بوده است.

وی ادامه داد: همچنین نیروی دریایی به جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیپلماسی دریایی می‌تواند در حوزه تحکیم سیاست خارجی کشور نقش‌آفرین باشد.

دریادار ایرانی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در حکم انتصاب فرمانده نیروی دریایی ارتش بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های نیروهای مسلح و دولت و کشور در جهت ارتقای نیروی دریایی تأکید داشتند؛ لذا نیروی دریایی نیز از هر زمینه‌ای که بشود توجه جامعه داخلی را به سمت و سوی دریاها جلب کند، بهره می‌گیرد و تلاش دارد تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناورانه کشور اهمیت نزدیک شدن به دریا و اقتصاد دریایی را برای مردم، نهادها و سایر بخش‌های اثرگذار تبیین کند.

وی از همکاری این نیرو با مراکز علمی و دانشگاهی کشور جهت تبادل تجربیات خبر داد و گفت: انجمن ژئوپلیتیک ایران که یک مجموعه علمی قوی محسوب می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و در تمام حوزه‌های اثربخش ما می‌تواند کمک‌کننده باشد. این انجمن همچنین قادر است که جغرافیا را در حوزه سیاست، و سیاست را در حوزه جغرافیا به خوبی تبیین کند که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت علمی در مأموریت‌های‌مان بهره‌مند شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha