پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مناسبت آغاز هفته ملی سلامت

دکتر سید محمد موسوی میرزائی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پیامی، فرا رسیدن هفته سلامت را تبریک گفت و از زحمات مدافعان سلامت قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سلامت و بهداشت یکی از مهم ترین مولفه های یک زندگی انسان بوده و معیار سنجش توسعه ی کشورها می باشد. با توجه به اهمیت حیاتی مقوله سلامت ، سازمان جهانی بهداشت هر ساله در روز جهانی بهداشت (۷ آوریل مصادف با ۱۸ فروردین) با شعاری جهانی، توجه کلیه کشورهای دنیا را به مهم ترین معظلات موجود در نظام سلامت معطوف می دارد. روز جهانی بهداشت و همسو با آن هفته ملی سلامت در کشور ما فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد بر توانمندی های موجود و انتظارات مردمی، گامی استوار در مسیر تحقق آرمان های نظام سلامت برداشته شود.
سازمان جهانی بهداشت شعار روز جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۲ را سلامت سیاره ما ، سلامت ما " Our planet, our health "  اعلام نموده است. درگیر شدن دنیا به بیماری کووید ۱۹ و آلوده شدن سیاره زمین به انواع آلاینده های زیست محیطی که خود عامل  مهمی در سونامی فزاینده بیماری های مزمن رایج در دنیا مانند سرطان، آسم ، بیماریهای قلبی و ... بوده، از دلایل انتخاب این شعار است. متاسفانه در سراسر جهان هر سال حدود ۱۳ میلیون مورد مرگ به علت عوامل قابل‌اجتناب زیست‌ محیطی رخ می‌دهد و از جمله این عوامل «بحران اقلیمی» است که بزرگترین عامل منفرد تهدیدکننده سلامت می باشد. توجه جهانی به این عوامل و مشارکت مردم، سیاستگذاران و سیاست سازان در سلامت جامعه ،نقشی موثر در کنترل این عوامل داشته و تعامل و همکاری کلیه سازمان ها و گروه های مردمی مهم ترین گام در مدیریت این معظلات می باشد.
وجود سازمان های حامی سلامت، گروه های مردمی، خیرین، سمن ها و داوطلبین مردمی مانند سفیران سلامت، فرصتی ارزشمند است تا از این مشارکت ها در تحقق اهداف سلامت بهره بگیریم. چه بسا که  فعالیت بدون چشمداشت بسیاری از این عزیزان در طول بحران پاندمی کرونا برگی زرین بر خاطرات ملت بزرگ ایران باقی خواهد ماند و حمایت های بی دریغ آنان، به یقین می تواند نقشی موثر در شکستن چرخه های تخریب محیط زیست ایفا نماید.
لذا به بهانه این مناسبت، قدردانی صمیمانه و سپاس بیکران خود را از تلاش های بی وقفه مدافعین سلامت در تمامی سطوح بخصوص همکاران عزیزم در حوزه بهداشت دانشگاه و همچنین تلاش خداپسندانه سایر عزیزان شامل نهادها و سازمان های حامی سلامت، خیرین، سمن ها و سایر گروه های مردمی، سفیران سلامت، داوطلبین سلامت و ... اعلام داشته و برای تمامی شما عزیزان سلامتی، آرامش و شادکامی را از خداوند منان خواستارم. پیروز و سربلند باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha