جامعه مامایی کشور از جنس ایثارگران هستند/ 
مشاوره به جامعه و  سلامت خانواده  در اولویت کار جامعه مامایی

مدیرکل بنیاد  شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: جامعه مامایی کشور همگی از  جنس ایثارگران هستند  چرا که زمان های سخت یک خانواده را با تولد یک فرزند، به  آسانی و شوق تبدیل و امید را در زندگی یک خانواده ایجاد می‌کنند .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، امیر علی نیک بخش  ظهر روز یکشنبه درآئین تجلیل از اساتید و اعضای هیات علمی و ایثارگر مامایی عضو سازمان نظام پزشکی زنجان به مناسبت هفته معلم و روز جهانی ماما ضمن تبریک روز جهانی ماما و گرامیداشت هفته معلم در خطاب به همه حاضرین در جلسه گفت : همه شما از جنس ایثارگر هستید چرا که زمان های سخت یک خانواده را با تولد یک فرزند به  آسانی و شوق تبدیل و امید را در زندگی یک خانواده ایجاد میکنید.

  وی با بیان اینکه امروزه شما جامعه پزشکی و مامایی ثابت کردید که یکی از کشورهای پیشرفته در بحث سلامت هستید بیان کرد : خوشبختانه امروزه با ممارست و علم شما در کشور شاهد کاهش مرگ و میر در زایمان حتی صفر رسیده ایم که جای تشکر و قدردانی است .

این مسئول تصریح کرد: دستان شما زندگی را به مردم می‌دهد و همه ما به نوعی روزهای سخت مادران را مدیون شما هستیم که کمک کردید نسل های مختلفی از بشریت در این کره خاکی زندگی کنند. 

مشاوره به جامعه و  سلامت خانواده  در اولویت کار جامعه مامایی

در ادامه احمد نقی لو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه  پیش از حضور در این جلسه کارنامه مامایی  در کشور را مطالعه کردم ، اظهار کرد: در شاخص های توسعه سلامت پایدار در سال  ۲۰۱۶  ،۳۸ شاخص برای ۱۸۸ کشور تعیین شده بود که رتبه ایران ۱۰۴ با ۵۳ پله افزایش به رتبه ۶۹رسیده است که رتبه بسیار خوبی است .

وی با بیان اینکه ۲ زیر شاخص صورت گرفته نیز  قابل تقدیر با  ۹۸ درصد است افزود: وجود افراد ماهر در هنگام زایمان بیشترین امتیاز کسب شده بود و بدترین شاخص نیز ۴۰ درصد بود که نرخ مرگ و میر اطفال را شامل می‌شود که این موضوع جای کار بسیاری دارد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه  جامعه مامایی به واسطه خدمات جایگاهی خوبی رادر کل دنیا دارند اظهار کرد: برای همه ثابت شده است که خدمات شما بواسطه علم شما قابل تقدیر است .

نقی لو با بیان اینکه کار جامعه مامایی فقط در کمک به امر زایمان خلاصه نمی‌شود افزود : مشاوره به جامعه و  سلامت خانواده  در اولویت کار است و آموزش های انجام شده همگی در راستای سلامت خانواده است .

وی تصریح کرد : وجود افراد متخصص در دانشگاه فقط در راستای کمک به زایمان فعالیت نمی‌کنند بلکه در راستای اهداف عالی  سلامت خانه و خانواده و بالینی نیز فعالیت دارند  که جای تشکر و قدردانی را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha