جمع آوری 770 میلیون تومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از جمع اوری ۷۷۰ میلیون تومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمد عرب با تبریک عید سعید فطر، اظهار داشت: به‌منظور جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه‌داران یک هزار و ۹۳۳ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد استان در مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و میادین و معابر استان برپا شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد پایگاه‌ یک هزار و ۲۵۹ پایگاه توسط امداد و مراکز نیکوکاری و ۶۷۴ پایگاه سایر مؤسسات خیریه مسئولیت جمع‌آوری فطریه و کفارات روزه‌داران را بر عهده داشتند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۷۷۰ میلیون تومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی جمع‌آوری شد، افزود: سال گذشته یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان فطریه و کفارات در استان جمع‌آوری شد.

عرب مطرح کرد: به منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه با محوریت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شده است.

وی با تأکید بر اینکه مبالغ جمع‌آوری شده برای شش نیاز پایه شامل معیشت، اشتغال، تأمین جهیزیه، درمان و تحصیلات دانش‌آموزان و دانشجویان هزینه می‌شود، تصریح کرد: براساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی افزود: امیدواریم با افزایش مساعدت‌های مردمی و مشارکت گسترده نیکوکاران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد، بتوانیم گام‌های مؤثری را در رفع مشکلات نیازمندان و محرومین واقعی برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha