افزایش تعرفه پزشکان هنوز ابلاغ نشده است

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت : در حال حاضر هیچ تعرفه ای برای سازمان ابلاغ نشده است وبعدازطرح وتصویب توسط شورای عالی بیمه ابلاغ ،و  اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، یعقوب شیویاری ظهر روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد : هم‌اکنون بر اساس اطلاعات آماری  تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ۵۲.۲ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند .

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت  در سال گذشته برنامه های  اولویت‌ داری را مورد هدف قرار داده بود افزود : یکی از برنامه های اولویت‌ دار بحث نسخه الکترونیکی بود که هم‌اکنون نسخه‌نویسی الکترونیکی به‌صورت ۱۰۰ درصد در استان زنجان انجام می‌شود مگر در موارد خیلی جزئی از قبیل قطعی برق ،مشکلات فنی و... طی مکاتبات انجام شده  در صورت ضرورت، نسخه‌های کاغذی مورد پذیرش سازمان قرار می گیرد .

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه مقدمات طرح نسخه نویسی الکترونیکی سازمان نیروهای مسلح نیز شروع شده است  تصریح کرد: با شروع نسخه نویسی الکترونیکی در راستای هم افزایی سایر سازمان های بیمه گر جهت خدمت رسانی بهتر به شهروندان باشند .

شیویاری با اشاره به بسته خدمتی درمان زوج های نابارور  که درسال ۱۴۰۰ شروع شده بود افزود: نزدیک به ۶ هزار نفر از زوج های ناباور که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند خدمات لازم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون سازمان بیمه سلامت  تمامی افرادی که نابارور تلقی می‌شوند می‌توانند از مزایای بیمه درمانی استفاده کنند افزود : به طور میانگین در مراکز دولتی هر دوره درمان بین ۵۵۰  الی ۴ میلیون تومان و در مراکز خصوصی یک میلیون تا ۷ میلیون هزینه دارند که خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ نیزاستمرارخواهدداشت.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال های گذشته بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا و مشکلات اقتصادی ۱۰۰ درصد افراد  مناطق کم برخوردار،روستائیان وسایرافراد که فاقد پوشش بیمه بودند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند افزود : در سال جدید بر اساس  قانون وسع با تغییرات جزئی در دهک های اول ،دوم و سوم پوشش ۱۰۰ درصدی و دهک های چهارم به بالا باپیشنهاداتی برای تصویب از سوی سازمان به شورای عالی بیمه کشور در  در حال انجام است که در صورت نهایی شدن به اطلاع سازمان های بیمه گر خواهد رسید .

شیویاری تاکید کرد : بر اساس قانون بیمه همگانی سلامت تمامی افرادفاقدبیمه درمان باید تحت پوشش بیمه همگانی باشند تا  در صورت مراجعه به بیمارستان‌ با مشکل مواجه نشوند .

وی با اشاره به تعرفه های سال ۱۴۰۱ بیان کرد : در حال حاضر هیچ تعرفه ای برای سازمان ابلاغ نشده است وبعدازطرح وتصویب توسط شورای عالی بیمه ابلاغ ،و  اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵  درصد افزایش دارو مدنظر بود بیان کرد در عمل این چنین نشد و سازمان موظف بود  افزایش ۱۵ درصدی هزینه دارورامورد تعهد قرار دهد که بین ۳۵ الی ۴۰ درصد قرار گرفت که مبلغ هنگفتی بود و  متاسفانه بار مالی این موضوع به  بیمه شدگان تحمیل شد.

شیویاری با اشاره به موضوعاتی درخصوص ارز ترجیحی دارو افزود : اگر  اتفاق غیرمنطقی صورت بگیرد  با مشکلات و چالش اساسی مواجه خواهیم شد اما ظاهرا تصمیماتی که به خاطر اهمیت سلامتی مردم س گرفته شده ،تلاش برای این است در صورت افزایش مبلغ دارو سازمان های  بیمه گر این مبالغ را پوشش دهند واین در صورتی خواهدبود که اعتبارات لازم در اختیار قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا نزدیک به ۱۶ هزار و ۲۲۵  از نفر بیمه شدگان را که در مراکز درمانی استان بستری بودند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند افزود :  میانگین هزینه در سطح کشور ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است که در  میانگین هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت در استان زنجان ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که بالا بودن هزینه استان زنجان از میانگین کشوری، بستگی به دلایل مختلف از جمله بستری در مراقبت‌های ویژه، تجویز داروهای مختلف و... دارد ضمن اینکه علاوه بر زنجان در برخی استان‌های دیگر نیز میانگین هزینه، بالاتر از کشوری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha