خالی از سکنه شدن اندرزگاه زندان زنان در بافت کرمان

پیرو دستورات رئیس قوه قضائیه و در راستای کاهش جمعیت کیفری کشور، اندرزگاه زندان زنان در بافت کرمان و زندان نظامیان بوشهر همزمان خالی از زندانی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ ای در اولین جلسه شورای عالی قوه قضائیه در سال جدید، اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری و کم کردن تعداد زندانیان از اولویت‌ های دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی است.

وی در این جلسه با اشاره به تبعات ازدیاد جمعیت کیفری از جمله: تحمیل هزینه‌ های اجتماعی، کاهش امکان باز اجتماعی شدن و اصلاح زندانیان، عدم طبقه‌ بندی و تفکیک آن‌ ها و ایجاد مشکلات برای خانواده مددجویان به تمام رؤسای کل دادگستری‌ ها و دادستان‌ های سراسر کشور دستور داد با اعمال مدیریت و نظارت دقیق بویژه در حوزه صدور قرارها، در راستای کاهش جمعیت کیفری گام بردارند.

در همین راستا با توجه به دستورات و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و با تلاش‌های صورت گرفته و ارفاقات قانونی، اندرزگاه زنان زندان بافت کرمان و زندان نظامیان بوشهر خالی از زندانی زن شدند.

رئیس دادگستری شهرستان بافت در این زمینه گفت: با استفاده از تسهیلات ارفاقی قوه قضائیه، مجازات‌ های جایگزین حبس، صدور قرار تامین مناسب و همچنین افزایش اقدامات پیشگیری از وقوع جرم اندرزگاه زنان زندان بافت از ۲۳ اسفندماه سال گذشته خالی از زندانی و تعطیل شده است.

سجاد علیدادی سلیمانی افزود: تعدادی از مددجویان بند نسوان زندان بافت با اخذ وثیقه از زندان آزاد شده اند، تعدادی با سپری کردن دوران محکومیت خود و تعدادی نیز به بند باز اعزام شده اند و قبل از تعطیلات نوروزی، بند نسوان زندان بافت خالی از زندانی شد.


وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲ نفر از محکومان زن زندان بافت نیز رای باز هستند، تاکید کرد: زندان شهرستان بافت با اجرای طرح‌ های آموزشی و فرهنگی و توسعه اقدامات در حوزه پیشگیری از وقوع جرم زمینه‌ ای را فراهم آورده تا از ورود مددجویان به زندان جلوگیری شود.

همچنین براساس گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بوشهر، در راستای دستورات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ ها با استفاده از ظرفیت‌ های قانونی از جمله آزادی مشروط و در چارچوب قوانین و مقررات، در پایان سال ۱۴۰۰ آمار در زندان نظامیان استان به صفر رسید و با توجه به خالی بودن زندان درب آن بسته و پلمب شد.
خالی از سکنه شدن اندرزگاه زندان زنان در بافت کرمان             خالی از سکنه شدن اندرزگاه زندان زنان در بافت کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha