پیکر معلم زنجانی جهت تشریح به دانشگاه علوم پزشکی زنجان اهدا شد

برای نخستین بار در استان، پیکر معلم زنجانی بنا به وصیت وی جهت تشریح به دانشگاه علوم پزشکی زنجان اهدا شد.

شهریار اماموردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،از اهدای پیکر جعفر اشتری، معلم بازنشسته زنجانی برای تشریح به دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تشریح آناتومی بدن برای دانشجویان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اهدای پیکر در کشور ما بسیار کم و به ندرت انجام می‌شود و معمولا پیکرهایی که تشریح می‌شود، وارداتی است، ادامه داد: نخستین بار است که این اقدام در زنجان انجام شده است.

مسؤول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مرحوم اشتری از چند سال قبل پیگیر اهدای پیکر خود بود، افزود: وی چند بار با من تماس و در این زمینه راهنمایی خواسته بود.

اماموردی با بیان اینکه وجود پیکر کمک بزرگی در راستای آموزش است، ادامه داد: اهدای پیکر برای تشریح در دانشکده‌های پزشکی اقدام قابل تقدیری است که می‌تواند کمک کننده باشد.

گفتنی است: جعفر اشتری، بازنشسته آموزش و پرورش متولد ۱۳۱۶ و در بین سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۷۵ در دبیرستان‌های زنجان تدریس می‌کرده است و آرزو داشته بعد از مرگ نیز خدمت انسانی آموزش توسط وی ادامه داشته باشد با رضایت کامل جسد خود را اهدا کرده است.

پیکر معلم زنجانی جهت تشریح به دانشگاه علوم پزشکی زنجان اهدا شد
وصیت نامه معلم بازنشسته  جعفر اشتری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha