کد خبر: 177966
۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کاهش فرآوردهای خونی در استان کرمان

مدیر کل انتقال خون استان کرمان ضمن دعوت از مردم استان برای اهداء خون در ماه مبارک رمضان از اهداء ۳۳ میلیون سی سی خون در سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر ایرج شکوهی گفت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز با کاهش مراجعه هم استانی ها به مراکز اهداء خون در سراسر استان کرمان مواجه هستیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۹۰ هزار کرمانی به مراکز اهداء خون مراجعه کردند، که از این تعداد ۷۳ هزار نفر موفق به اهداء خون شدند و این میزان نسبت به سال ۹۹ میزان ۸/۸ درصد رشد داشته است.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان با تاکید بر ضرورت اهداء خون در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد : با توجه به کاهش مراجعه مردم به مراکز اهداء خون در ماه مبارک رمضان و همچنین پشت سر گذاشتن تعطیلات آغاز سال، میزان فرآورده های خونی کاهش یافته و لازم است مردم استان کرمان با مراجعه به پایگاه های اهداء خون به یاری بیماران بشتابند.

دکتر شکوهی خاطر نشان کرد: تعداد ۶ پایگاه اهداء خون در استان کرمان همه روزه صبحها از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰ آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند و در نوبت عصر نیز پایگاه مرکز استان واقع در بلوار ۲۲ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۲ و پایگاه های شهرستان ها نیز علاوه بر نوبت صبح، عصرها نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ آماده ارائه خدمت می باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha