اصرار بر تعیین تعرفه غیرواقعی ورشکستگی مراکز پزشکی را به دنبال دارد

عضو شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از عدم توجه شورای عالی بیمه به وضعیت اقتصادی مراکز تشخیصی و درمانی گفت: شورای عالی بیمه بدون توجه به قیمت واقعی و تورم سالیانه ،حذف ارز ترجیحی و افزایش شدید دستمزدها بر تعیین تعرفه غیر واقعی اصرار داشته که این امر ورشکستگی مراکز پزشکی را به دنبال دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی،دکتر محمد رضا امینی فرد عضو شورای عالی نظام پزشکی و رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران  با بیان این که بحث تعیین تعرفه ها و فرآیند و عوامل مرتبط با آن بطور مبسوط توسط کارشناسان و سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار گرفته است؛ اظهار کرد: در جلسات متعدد شورای عالی و کمیسیون تعرفه نیز بحث و بررسی های لازم انجام و بر احصاء قیمت واقعی و اصلاح تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی  تاکید شد.

 وی افزود: در این زمینه  رئیس کل و معاون فنی ونظارت سازمان نظام پزشکی در مکاتبه و دیدار با مبادی ذیربط، پیگیری های لازم را انجام دادند اما ظاهرا مانند سال های پیش شورای عالی بیمه بدون توجه به قیمت واقعی ،تورم سالیانه ،حذف ارز ترجیحی و افزایش  شدید دستمزدها بر تعیین تعرفه غیر واقعی اصرار دارد که با توجه به ترکیب این شورا، از طریق هیات دولت تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی را اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: عدم توجه شورای عالی بیمه و عدم حساسیت مجلس به وضعیت اقتصادی مراکز پزشکی ؛ تضعیف و نیز ورشکستگی مراکز پزشکی مانند آزمایشگاهها ، مطب ها و … را بدنبال خواهد داشت. به طور مثال در حوزه آزمایشگاه حذف ارز ترجیحی و استفاده از ارز نیمایی باعث افزایش حداقل 400درصدی قیمت کیت و تجهیزات آزمایشگاهی و هزینه های نگهداری و سرویس آن ها خواهد شد،  ضمن این که  افزایش57 درصدی دستمزدها و حق بیمه کارکنان و هزینه های جانبی نیز بر آن افزوده خواهد شد.

امینی فرد با بیان این که شنیده ها حاکی است شورای عالی بیمه و دولت نهایتا با افزایش حدود 30 درصدی تعرفه های سال جاری با تاخیر یک ماهه موافقت خواهند کرد ؛ تصریح کرد: در چنین شرایطی تکلیف آزمایشگاهها با افزایش حدود 500 درصدی هزینه ها در مقابل افزایش 30 درصدی تعرفه به جز ورشکستگی یا انجام غیراستاندارد آزمایش ها و خدمات چیست ؟ نزدیک به 70

درصد تشخیص ها در حوزه  تایید آزمایشگاه بالینی و پاتولوژی قرار دارد و آیا می توان با تضعیف حوزه تشخیص به درمان درست بیماران و تجویز منطقی دارو دست یافت ؟

عضو شورای عالی  نظام پزشکی با بیان این که تمام موارد فوق الذکر در جلسات متعدد با بیمه ها و وزارت بهداشت اعلام شده است، یاد آور شد: علی رغم قول بیمه ها نه تنها حذف هشتگ (که تبعیضی آشکار در حوزه آزمایشگاه و سایر گروههای هشتگ دار است)  انجام نشد ؛حتی به مبانی تعیین تعرفه و افزایش شدید هزینه ها نیز از سوی مسئولان امراعتنایی نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha