مسئله انتقال آب هلیل رود و نارضایتی مردم جنوب کرمان

یک فعال محیط زیست از تجمع تعدادی از مردم جنوب استان کرمان برای انتقال آب هلیل رود به شهرستان کرمان در مقابل ورودی کارگاه تونل انتقال آب در بردسیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فرود رفعتی فعال محیط زیست در این باره گفت: پس از اطلاع مردم از آغاز به کار حفاری تونل انتقال آب سر شاخه های هلیل رود به کرمان از سمت گلزار بردسیر در شب ها و تعطیلات نوروزی، تعدادی از مردم روز گذشته جلو ورودی کارگاه تونل انتقال آب تجمع کردند و خواستار تعطیلی حفاری شدند.

وی افزود: مامورین انتظامی و امنیتی نیز به مردم وعده دادند که به صورت مسالمت آمیز به تجمع خود پایان دهند، تا کارگران حفاری از منطقه کارگاهی خارج شوند و به عملیات حفاری غیر قانونی و بدون مجوز از سازمان محیط زیست پایان دهند.

این فعال محیط زیست ادامه داد: اما تعدادی از کارکنان اداری با خاموش کردن ریل نقاله سنگ های بریده شده، وانمود کردند که کار حفاری تعطیل شده است، این در حالی بود که کارگران حفاری در تونل انتقال آب هنوز مشغول به حفاری بودند. با دیدن این صحنه مردم نیز وارد محوطه کارگاهی شدند و همه پرسنل به جز نگهبانان را از منطقه خارج کردند و با نصب چادر جلو درب ورودی کارگاه از ورود و ادامه کار در روزهای بعد که جلوگیری خواهند کرد خبر دادند.

وی عنوان کرد: حفاری تونل انتقال آب سر شاخه های هلیل رود به کرمان اگر چه به بهانه تامین آب آشامیدنی شهر کرمان است، ولی در واقع برای تامین آب صنایع و گردشگری در شهر کویری کرمان است. با انتقال آب هلیل رود مسیر آب های زیر زمینی را منحرف، و موجب خشک شدن باغ های گردوی چند صد ساله روستاهای اطراف این تونل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha