برق مورد نیاز طرح های توسعه فولاد راور به زودی تامین می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از توافق برای تامین برق مورد نیاز طرح های توسعه فولاد شهرستان راور در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا پور ابراهیمی در نشست با مدیر عامل شرکت فولاد راور در خصوص بررسی مشکلات و مسائل طرح‌ های توسعه این مجتمع صنعتی گفت: توافقات قبلی که با مسئولان ملی و استانی در رابطه با فولاد راور مطرح شده، باید اجرا شود و تکلیف دستگاه‌ ها بوده است.

به گفته وی با هماهنگی صورت گرفته با فرماندار راور، مقرر شد تا پایان امسال قرارداد تامین آب از طریق بخش خصوصی برای فولاد راور نهایی شود و همزمان با این مسئله عملیات حفر چاه جدید به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: جلسات اولیه با مدیر برق منطقه‌ ای استان کرمان و وزیر نیرو برگزار شده و قرار است با توجه به ظرفیت‌ های توسعه در بخش‌ های دیگر به جز فولاد و لاستیک و نیاز شدید به برق برای طرح‌ های توسعه در شهرستان راور، وزارت نیرو زیرساخت‌ ها را به نحوی دنبال کند که با این کار مشکلات وضعیت فعلی برطرف و برق مورد نیاز نیز تامین شود که مکاتبات انجام شده و در حال پیگیری است.

پورابراهیمی افزود: در موضوع گاز نیز با توجه به هماهنگی با معاون معدنی وزیر صمت موارد مرتبط با تغییر قیمت گاز مصرفی واحد های تولیدی برای مستثنی شدن این واحد که جنس آن بریکت سازی است و مشمول طرح‌ های بزرگ فولادی۲ میلیون تنی نمی‌شود، صورت بگیرد و موافقت‌ های اولیه برای اصلاح قیمت گاز مصرفی فولاد راور انجام شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌ های توسعه با سرعت پیگیری می‌شود و امید است در سال ۱۴۰۱ شاهد آغاز بهره برداری از بخشی از طرح‌ های توسعه فولاد راور و ایجاد اشتغال باشیم که ظرفیت ۲۰۰۰ نفر جهت اشتغال زایی دارد.

 مدیر شرکت فولاد راور نیز در این نشست از تلاش‌ های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برای پیگیری مسائل مهم این مجتمع صنعتی تشکر و اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌ های صورت گرفته در خصوص تامین آب، هنوز تا هفته گذشته موضوع نهایی نشده و لازم است با ورود جنابعالی به صورت ویژه دنبال شود.

شعبانی ادامه داد: با توجه به نیاز حدود ۳۰ مگاوات برق برای طرح‌ های موجود و آینده و عدم امکان دسترسی به برق موجود شهرستان راور، نیازمند تلاش و توجه وزارت نیرو برای ایجاد زیر ساخت و اجرای طرح‌ های تامین برق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر این مجتمع، قیمت گاز است، زیرا با توجه به تغییرات قیمت گاز این مجموعه بریکت سازی مشمول قیمت طرح‌ های فولادی شده که تناسبی با این مجموعه ندارد.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست، گزارشی از طرح‌ های توسعه فولاد راور و جدول زمان بندی این طرح ها به رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha