برپایی بازارچه های نوروزی صنایع‌ دستی در کرمان

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان کرمان از برپایی ۴۰۰ غرفه صنایع‌ دستی در قالب ۱۱ بازارچه نوروزی صنایع‌ دستی طی نوروز در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ کاظم حسین‌ زاده با بیان اینکه بازارچه های نوروزی صنایع دستی از ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین‌ ماه ۱۴۰۱ در ۱۱ شهر استان شامل کرمان، ماهان، راین، بم، شهربابک، سیرجان، زرند و... برپا می‌شود، گفت: به دلیل حضور مسافران نوروزی و گردشگران اکثر این بازارچه‌ ها در محل اماکن تاریخی و مسیرهای گردشگری قرار خواهند گرفت.


معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان افزود: در این بازارچه‌ ها علاوه بر نمایش صنایع‌ دستی و هنرهای‌ سنتی، سوغات و محصولات طبیعی مناطق مختلف استان کرمان نیز در معرض دید و فروش علاقمندان قرار خواهد گرفت.


وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۱۴۰۱ سه بازارچه صنایع‌ دستی در یخدان مویدی، کاروانسرای گنجعلیخان و هفت باغ علوی برپا می‌شود که هنرمندان سراسر کشور در این بازارچه‌ ها حضور خواهند داشت، خاطر نشان کرد: تلاش شده است ۵۰ غرفه صنایع‌ دستی شهر کرمان در مکان‌ های پرتردد همچون بناهای تاریخی و مناطق گردشگری راه‌ اندازی شود که گردشگران علاوه بر بازدید از جاذبه‌ های گردشگری از محصولات و صنایع‌ دستی هنرمندان این استان نیز استفاده کنند.
 

گفتنی است؛ استان کرمان با سابقه تمدنی و اقلیم های متفاوت دارای صنایع دستی مشهوری همچون، فرش، قالی، گلیم، پته و شال، مصنوعات فلزی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است که شهرت جهانی دارند. روستای دارستان سیرجان به عنوان خاستگاه گلیم شیرکی از آثار ثبت شده جهانی استان کرمان به شمار می رود و پنج شهر کرمان، راور، شهربابک، قلعه گنج و راین نیز اسفند ماه جاری به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی ایران انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha