تمامی مراکز واکسیناسیون کرونا  استان زنجان در تعطیلات نوروزی فعال است

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت : در ایام تعطیلات نوروزی تمامی مراکز واکسیناسیون کرونا در استان  فعال هستند و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

مشهود تقی لو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان ، در رابطه با آخرین وضعیت کووید ۱۹ در استان زنجان اظهار کرد : در حال حاضر کاهش سیر سرپایی و بستری را شاهد هستیم و رنگ بندی استان به رنگ نارنجی ، بجز شهرستان ایجرود که به رنگ زرد است .

وی خاطرنشان کرد : مهم‌ترین فاکتوری که امروزه پیگیر و  موثر در مقوله پیشگیری از بیماری کرونا است ،سطح پوشش واکسیناسیون دُز سوم است که  در حال حاضر استان زنجان پوشش ۴۶ درصدی را شامل می‌شود. 

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه با همکاری بسیج و سپاه تیم های سیار را در استان  تشکیل داده ایم بیان داشت:  از وضعیت غیر فعال در پایگاه ها به سمت وضعیت فعال رفته و حضور این  تیم های سیار در نواحی و مناطقی است که درصد واکسیناسیون پایین است.

تقی لو  با اشاره‌ به اینکه در حال حاضر ۵۹ تیم سیار فعال است بیان داشت : با فعال شدن این تیم در روزهای اخیر افزایش چشمگیری را  در پوشش واکسیناسیون  در استان شاهد بودیم .

وی با اشاره به اینکه آمار تزریق واکسیناسیون دهستان ها در استان احصا شده است اظهار کرد: مناطق شهری و دهستان ها تقسیم بندی شده است تا در مناطقی که  درصد واکسیناسیون پایین است و همچنین مبادی ورودی شهر ، نمایشگاه های بهاره و... تیم های سیار در آن مناطق حضور پیدا کنند و امر واکسیناسیون را انجام دهند .

این مسئول با بیان اینکه واکسیناسیون کودکان ۹تا ۱۲ ساله  در استان   پوشش۳۶ درصدی  است اظهار کرد: همچنین ۱۸ درصد از  کودکان ۵ تا ۹ ساله نیز  در استان  زنجان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مهشود تقی لو  با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال حاضر در استان ۶۳درصد است بیان داشت: باتوجه به نزدیکی ایام سفر و عید نوروز دانشگاه علوم پزشکی نیز در ایام نوروز در قالب کمیته خدمات بهداشتی و درمانی در ستاد اجرایی خدمات سفر  استان تشدید نظارت ها را با همکاری اصناف و بسیج اقشار در خصوص استفاده مردم  از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مدنظر دارد تا در ایام نوروز رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزایش یابد.

  وی خاطرنشان کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز مراکز واکسیناسیون از ساعت ۸ صبح تا ۸شب  فعال هستند و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه مردم از جهات حساسیت و نگرانی از بیماری کرونا حساسیت شان نسبت به سال های گذشته کمتر شده است بیان داشت:  با توجیه سازی و اطلاع رسانی و آگاه سازی قطعا امسال نیز سعی بر این است که با برنامه ریزی ها بتوانیم آگاه سازی های لازم را ارائه دهیم .

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha