بازگشت صلح و سازش به دو پرونده قتل در کرمان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان از بازگشت صلح و سازش به دو پرونده قتل به همت اعضای شورای حل اختلاف استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی تقی‌ زاده با اشاره به دو پرونده قتل که به صلح و سازش منتهی شد، گفت: پرونده اول مربوط به وقوع قتل در سال ۸۷ در پی نزاع دسته جمعی است که قاتل با ضربه چاقو یکی از دوستان خود را به قتل رسانده بود و از زمان بروز قتل تاکنون در زندان بوده است.

وی به پرونده دوم نیز اشاره کرد و در رابطه با این پرونده خاطر نشان کرد: این پرونده قتل مربوط به سال ۹۹ است که قاتل با شلیک گلوله منجر به قتل فردی دیگر شده بود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان به تلاش ویژه اعضای شورای حل اختلاف کرمان به منظور جلب رضایت اولیای دم، اشاره کرد و گفت: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف این دو پرونده که در نهایت به قصاص قاتلین منجر می شد با کوشش اعضای شوراهای حل اختلاف به سازش ختم شد.

مهدی تقی زاده، فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف را ایجاد صلح و سازش و کم کردن ورودی پرونده‌ ها به دستگاه قضایی بر شمرد و افزود: در حال حاضر ۳۱۷ شورای حل اختلاف در استان کرمان فعالیت دارند که از این تعداد، ۲۲۸ شورای حل اختلاف شهری و ۸۹ شورای حل اختلاف نیز روستایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha