اهدای ۳۳ دستگاه دیالیز از وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی دزفول

معاون درمان وزارت بهداشت از اهدای ۳۳ دستگاه دیالیز از وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد و گفت: تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوتی ناشی از کرونا در کشور رو به کاهش است، اما برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره ویروس نباید ساده انگاری کنیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر سعید کریمی، در سفر به دزفول، در آیین تکریم و معارفه رییس پیشین و سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی دزفول، بیان کرد: شعار وزارت بهداشت دولت جدید «عدالت و تعالی نظام سلامت» است و باید تمام اقدامات ما در راستای تحقق این شعار باشد.

وی افزود: مردم و خیّران همواره از دولت جلوتر هستند، بنابراین با همکاری و هم افزایی خیّران و دولت باید مناطق محروم از نظر بهداشت و درمان به سطح مناطق برخوردار برسند.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، خاطرنشان کرد: یک مرکز دیالیز به همت خیّران در دزفول ساخته شده است. اکنون این وعده را می‌ دهم که از سوی وزارت بهداشت ۳۳ دستگاه دیالیز هر کدام به ارزش ۲۲۰ میلیون تومان و در مجموع به ارزش ۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی دزفول تحویل خواهیم داد.

دکتر کریمی عنوان کرد: ساختمان بیمارستان بزرگ یا زهرا (س) دزفول نیز که به پایان رسید تمام تجهیزات و امکانات آن را به صورت رایگان تأمین خواهیم کرد، چرا که تلاش ما ارتقای سطح بهداشت و درمان تمام دانشگاه ‌های کشور به ویژه خوزستان است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر فردی که در دوران کرونا دارای مسئولیت بوده، جهادگر محسوب می‌ شود، تصریح کرد: از زحمات و مجاهدت‌ های دکتر علی قمیشی، رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی دزفول قدردانی می‌ کنم.

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تبریک به علیرضا خسروپناه، سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی دزفول، تصریح کرد: امیدوار هستیم که سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تلاش مضاعف سر منشأ تحولات خوبی در این دانشگاه باشد.

وی درخصوص آخرین وضعیت کرونا در کشور نیز بیان کرد: تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوتی ناشی از کرونا در کشور رو به کاهش است، اما برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره ویروس نباید ساده انگاری کنیم.

وی با بیان اینکه برخی کشورها به علت ساده انگاری وارد پیک دوم کرونا شده ‌اند، از مردم خواست حتما تمام پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر کریمی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۲۰۰ نفر از کادر درمان کشور شهید شدند که ضمن عرض ارادت برای خانواده‌ های آنها آرزوی سلامتی می ‌کنم.

بهره برداری از ۲ دستگاه رادیوتراپی و ماموگرافی در بیمارستان خیریه سرطانی دزفول

همچنین طی آیینی با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، یک دستگاه رادیوتراپی و یک دستگاه ماموگرافی با صرف ۱۹۳ میلیارد ریال در بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی (ع) دزفول به بهره برداری رسید. وی در ادامه از مراکز دیالیز و درمان ناباروری ام البنین دزفول بازدید کرد.   

بازدید از بیمارستان های امام خمینی (ره) و گلستان شهر اهواز

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین در سفر به شهر اهواز، از بخش های مختلف دو بیمارستان امام خمینی (ره) و گلستان این شهر بازدید و روند رسیدگی به بیماران را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی در حاشیه این بازدید نیز خاطرنشان کرد: کادر درمان با همه توان و بیش از انتظار و ایثارگرانه در حال خدمت‌ رسانی هستند که از آنها تشکر می‌ کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در برخی قسمت ‌ها توسعه فضای فیزیکی بیمارستان‌ ها نیاز است که باید مراحل قانونی این کار انجام شود. مقداری نیاز به کار است که امیدواریم با مدیریت جدید دکتر سرمست، حمایت وزارت بهداشت و دیگر نهادهای کمک‌ کننده شهر در بحث بهداشت و درمان، پروژه‌ ها در اسرع وقت و به بهترین نحو به سرانجام برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha