میانگین سنی ابتلابه بیماری های قلبی و عروقی در مردان 10 سال کمتر از زنان است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مردان ده سال نسبت به زنان زودتر مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی می شوند از همین رو کنترل فاکتورهای خطر مانعی برای سرعت یافتن این بیماری در مردان است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مصطفی داستانی ، با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در ایران بیماریهای قلبی عروقی است، خاطر نشان کرد: درست است که  امید به زندگی 75 سال است اما باید بدانیم نیمی از جمعیت به سن 70 سالگی نمی رسند و علت اصلی این قضیه ابتلا به بیماری قلبی عروقی و عوارض ناشی از آن است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ریسک ابتلا به بیماری قلبی عروقی به علت مسائل هورمونال و استرس ها و ساختار ویژه بدنی در مردان بیشتر است و  این تفاوت ده سال در سن ابتلا مردان به زنان تقریبا در همه دنیا وجود دارد.

دکتر داستانی با بیان اینکه علت شیوع بالای بیماریهای قلبی و عروقی در جامعه و در مردان وجود فاکتورهای خطر با نسبت بالا در جامعه است، گفت: در پژوهشی که در سطح کشور صورت گرفت، مشخص شده است 17درصد افراد سیگار مصرف می کنند که این می تواند منجر به مرگ 60 هزار ایرانی در سال فقط به علت مصرف سیگار شود.

وی بیان کرد: 11 درصد افراد در جامعه ایرانی دچار بیماری قند خون هستند علاوه براین 30 درصد جامعه دچار بیماری چاقی هستند و اگر چاقی را به شکل افزایش وزن بدانیم این آمار به 50 درصد می رسد یعنی از هر دو نفر یک نفر مبتلا BMIبالای 24 است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: 18 درصد افراد دچار بیماری فشار خون هستند که متاسفانه بیش از 50 درصد فشار خون ها کنترل شده نیست ؛ عدم کنترل فشار خون می تواند عوارض قلبی عروقی زیادی را ایجاد کند که برخی از آنها به شدت تهدید کننده حیات و منجر به ناتوانی مادام العمر می شوند.

وی با اشاره به اینکه 15 درصد افراد مبتلا به بیماری افزایش چربی خون هستند ، گفت:اگر بخواهیم سلامتی را برای افراد جامعه و به ویژه مردان تامین کنیم؛ اولین راهکار توجه به فاکتور های خطر است که باید به شکل درست مدیریت و درمان شود تا از عوارض آنها جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha