جیرفت میزبان سومین جشنواره ملی مرکبات

همزمان با دهه مبارک فجر سومین جشنواره ملی مرکبات در شهرستان جیرفت به میزبانی شرکت کشت و صنعت جیرفت برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه شهرستان جیرفت به دلیل آب و هوایی که دارد توانسته است رتبه سوم تولید مرکبات کشور را به خود اختصاص دهد؛ از برگزاری سومین جشنواره ملی مرکبات جیرفت در بهمن ماه سال جاری به میزبانی شرکت کشت و صنعت جیرفت خبر داد.

سعید برخوری در جمع خبرنگاران، سطح مرکبات منطقه جنوب کرمان را ۳۳ هزار هکتار برشمرد و میانگین تولید سالانه مرکبات این منطقه را ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد.

وی هدف از برگزاری جشنواره ملی مرکبات را معرفی ظرفیت منطقه جنوب کرمان در کشت مرکبات عنوان کرد و از حضور تجار و تولیدکنندگان در جشنواره ملی تخصصی مرکبات جیرفت خبر داد.

در ادامه، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت جیرفت هم با بیان  اینکه بیش از هزارو ۴۵۰ هکتار از سطح باغات کشت وصنعت به صنعت سیستم نوین آبیاری تحت فشار مجهز می باشند خاطر نشان کرد:  این مجموعه با داشتن  بیش از هزارو ۴۵۰ هکتار باغ مرکبات بصورت یکپارچه  در بخش خصوصی بزرگترین  تولید کننده مرکبات در ایران می باشد.

به گفته موسوی، جنوب کرمان از لحاظ سطح و تولید محصولات با کیفیت، در بسیاری از ارقام مرکبات در کشور ممتاز و بدون رقیب می باشد.

خبرنگار : امیرمسعود پردلی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha