کد خبر: نقش-مهم-حوزه-در-افزایش-روحیه-مشارکت-جوی
۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۷:۵۶
نقش مهم حوزه در افزایش روحیه مشارکت جویی در جامعه

شهردار کاشان در نشست هم اندیشی «وحدت حوزه و دانشگاه؛بستر اعتلای مدیریت شهری» عنوان کرد:حوزه‌های علمیه می‌توانند یکی از بازوان توانای مدیریت شهری در اعتلای فرهنگی و اجتماعی و تزریق معنویت و اخلاق به جامعه باشند.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری کاشان،حسن بخشنده امنیه خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع« ارتقای فرهنگ عمومی و شهروندی» به عنوان یکی از مأموریت‌های مدیریت شهری، نقش‌آفرینی حوزه می‌تواند ثمربخشی فعالیت‌های فعالیت‌های فرهنگی در این عرصه را مضاعف کند.استفاده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از نظر متخصصان دینی حوزه می‌تواند با ضمیمه کردن پیوست‌های اعتقادی به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی عیار سودمندی آنان را برای جامعه افزون کند.

تنها راه برون رفت از بحران‌ها، بازگشت به نظر دلسوزان دانشگاه است

شهردار کاشان گفت:«مدیریت بحران»، موضوع دیگری است که شهرداری کاشان به دنبال استفاده شایسته‌تر از ظرفیت جامعه نخبگانی ودانشگاهی است؛موضوعی که حیات امروز و آینده جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حسن بخشنده امنیه تأکید کرد: اگر وضعیت کنونی در حوزه مصرف منابع تجدیدناپذیر و همچنین ضعف ساختاری در برابر بلایای طبیعی را حاصل تصمیمات و فعالیت‌های غیرکارشناسی بدانیم تنها راه برون‌رفت از این وضعیت برگشت به نظر متخصصان و دلسوزان دانشگاه است.

 

شهردار کاشان بیان کرد:افزایش روحیه مشارکت‌جویی موضوع دیگری است که حوزه قادر است با ایفای نقش موثر خود، زمینه رشد و پیشرفت شهر را مهیا کند.

حسن بخشنده امنیه متذکر شد: تشویق شهروندان به توسعه و آبادانی دارالمومنین با تأکید بر مسئولیت فردی و اجتماعی از سوی ائمه جماعات و مبلغان دینی یکی از زمینه‌های سودمندی است که مدیریت شهری را برای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان یاری می کند.

دانشگاه می تواند یکی از ارکان تحقق «شهر هوشمند» باشد

شهردار کاشان گفت:«شهر هوشمند» از مواردی است که دانشگاه می‌تواند یکی از ارکان اصلی حرکت محسوب شود. شهری که مبتنی بر شفافیت و جامعیت می‌تواند ضمن پاسخگویی به نیاز شهروندان، از بروز فساد و تبعیض جلوگیری کند.

عدم استفاده از نظر متخصصان عامل شکل گیری معضلات شهری کاشان

شهردار کاشان گفت:در حال حاضر کاشان با انبوهی از مشکلات و چالش‌های زیرساختی و خدماتی و نیز حجم قابل توجهی از ناهمگونی‌های کالبدی و معماری و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی مواجه بوده که یکی از علل مهم آن عدم استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان و یا عدم ارتباط مستمر و نظارت‌محور نهادهای تولید علم و دانش با مدیریت شهری بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha