کد خبر: مکان‌یابی-در-تهران-با-مشکلات-زیادی-هم
۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۸:۲۴
مکان‌یابی در تهران با مشکلات زیادی همراه است/بزرگان هنر از فضای شهری هیچ سهمی ندارند!

محمدجواد حق‌شناس رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به حاشیه‌های پیش آمده در مورد تغییر نام برخی از کوچه‌ها و معابر پایتخت اظهار داشت: بحث تغییر نام‌ جزو وظایف قانونی شورای شهر است و این موضوع در همه دنیا و به خصوص شهرهای بزرگ در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه دنیا در تلاش هستند تا نشانی‌ها به خوبی در دسترس مردم قرار گیرد، افزود: یکی از استاندارهای شناخته شده در دنیا یکه سازی نام‌ها است که متاسفانه در شهر تهران به خاطر عدم رعایت قانون، بی انضباطی و مشکلاتی که وجود داشته؛ شاهد تکرار نام در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر تهران هستیم.

رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بعضی از کوچه‌ها و خیابان‌ها بیش از 10 نام مشابه وجود دارد و اگر یک مسافر از شهرستان و یا کشوری دیگر به تهران سفر کند و به دنبال آدرسی باشد متاسفانه به راحتی نمی‌تواند به مقصد مورد نظر دسترسی پیدا کند.

حق‌شناس با اشاره به اینکه مکان یابی در شهر تهران با مشکلات زیادی همراه است، بیان داشت: این موضوع خود یکی از آسیب‌های مهم شهر محسوب می‌شود به همین دلیل شورای شهر تهران وظیفه دارد که نسبت به اصلاح این روند اقدام کند.

وی تاکید کرد: بزرگانی در حوزه‌های هنر، علوم و غیره در شهر تهران بودند و هستند که برای بزرگداشت و نگه داشتن یاد و خاطرات آنها هیچ سهمی در فضای شهری در نظر گرفته نشده است؛ به این بزرگان بی‌توجهی‌هایی شده که قطعا پسندیده نیست.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این موضوع که در شهر تهران خیرین بسیار بزرگی داریم که هیچ اسمی از آنها در میان نیست، گفت: معتقدم مردم باید به طریقی با الگو و شخصیت‌های خود آشنایی پیدا کنند. یکی از امکاناتی که می‌تواند به ما کمک کند تغییر نام و تکریم این بزرگان است به همین دلیل باید به رابطه بین شهر و شهروندان به درستی ارتباط برقرار کنیم.

حق‌شناس اضافه کرد: ما باید بزرگانمان را به خوبی در شهرها ماندگار کنیم و با استانداردسازی مسیری تغییر نام‌ها را در شهر تهران ادامه دهیم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha