کد خبر: عمل-های-حوزه-پیوند-و-خدمات-دیالیز-با-ظرف
۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۴

سرپرست بیمارستان پیوند اعضای منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام تمامی عمل های حوزه پیوند و خدمات دیالیز با ظرفیت حداکثری و همانند ایام قبل از بحران کرونا در این مرکز درمانی خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محسن علی‌اکبریان  اظهار کرد: از زمان اتمام موج پنجم بحران کرونا و پس از بهتر شدن وضعیت کرونایی تمامی خدمات موردنیاز پیوندهای قلب، قرنیه، کبد، کلیه، مغز استخوان و پانکراس و همچنین دیالیز با ظرفیت حداکثری و همانند ایام قبل از بحران کرونا در بیمارستان منتصریه  مشهد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: خدمات بیماران دیالیزی در بیمارستان منتصریه ویژه بیماران غیرکرونایی بوده و خدمات‌رسانی به بیماران دیالیزی مبتلا به کرونا در بیمارستان شریعتی انجام می‌شود.

سرپرست بیمارستان پیوند اعضای منتصریه با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1400 تاکنون86 عمل موفق پیوند عضو از اهدا کننده مرگ مغزی انجام شده است، خاطرنشان کرد: اعضای اهدا کنندگان مرگ مغزی موجب نجات و ادامه زندگی 61 بیمار مبتلا به نارسایی کبدی،60بیمار مبتلا به نارسایی کلیوی، 16 بیمار مبتلا به نارسایی قلبی، 151 پیوند پوست، 158 پیوند قرنیه و  5پیوند همزمان کلیه و پانکراس با مؤفقیت در مشهد شده است.همچنین 21 مورد  کبد، قلب و کلیه به سایر مراکز ارسال شده است.

دکتر علی‌اکبریان تأکید کرد: در بحث گردشگری سلامت هم از ماه قبل با بهتر شدن وضعیت کرونایی در بیمارستان منتصریه فعال شده و در یک ماه اخیر 3 مورد پیوند کلیه از غیرایرانی به غیرایرانی داشتیم و شرط انجام این عمل‌ها این است که هم دهنده و هم گیرنده هموطن بوده و هر دو از یک کشور باشند و اگر دهنده و گیرنده از دو کشور باشند امکان انجام عمل پیوند وجود ندارد.

گفتنی است : در حال حاضر عمل برداشت عضو قلب، قرنیه و پوست در بیمارستان پیوند اعضاء منتصریه انجام می شود و فرایند پیوند آن به بیماران در بیمارستان های امام رضا(ع) و خاتم الانبیاء(ص) صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha