کد خبر: سازمان-جهانی-بهداشت-جانوران،-منشأ-احت
۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۱۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،بر اساس نتایج یک پژوهش، منشأ بیماری کووید-۱۹ خفاش بوده است که توسط جانوران دیگر به انسان منتقل شده و نشت این ویروس از آزمایشگاه بسیار بعید به نظر می‌رسد.

این نتيجه مقدماتی پژوهش مشترک سازمان جهانی بهداشت و چين است.

اين پژوهش در مورد چگونگی شيوع اوليه ويروس اطلاعات چندانی ارائه نداده و به بسياری از سوالات پاسخ نمی‌دهد، اما درباره استدلال‌هايی که به نتيجه‌گيری پژوهشگران منجر شده است اطلاعات بيشتری می‌دهد.

پژوهشگران در عين حال تاکيد می کنند که در تمامی زمينه‌ها به غير از احتمال نشت ويروس از آزمايشگاه، بايد تحقيقات بيشتری انجام شود.

نتایج اين پژوهش که امروز رسما منتشر خواهد شد، به شدت مورد توجه قرار خواهد گرفت، چرا که کشف منشأ ويروس کرونا، می‌تواند به کنترل آن کمک کند.

آنتونی بلينکن، وزير خارجه آمريکا، به تازگی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: «ما در مورد روش و روند اين تحقيقات و بخصوص مشارکت دولت چين در تنظيم نتيجه‌گيری پژوهش نگرانی‌هايی داريم».

دولت چين روز دوشنبه اين انتقاد را رد کرد و سخنگوی وزارت خارجه آن کشور گفت: «دولت آمريکا از اين تحقيقات انتقاد کرده است. آيا اين به معنای تلاش آمريکا برای اعمال فشار بر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نيست؟»

بخش عمده‌ای از اين پژوهش نتيجه سفر و بازرسی گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از شهر ووهان در چين است که اخبار مربوط به اولين موارد ابتلا به ويروس کرونا در آن‌جا، اواسط ژانويه سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha