کد خبر: دسترسی-اینترنت-پرسرعت-278-خانوار-در-شهرس
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، حامد سرائی با بیان اینکه محرومیت ‌زدایی ارتباطی و دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات در سال 99 جهش قابل قبولی داشت و گزارش‌‌های مستمری از این اقدامات توسط اداره کل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان زنجان منتشر شده است که در آخرین اقدامات توسعه ارتباطی، روستای چرگر با 278 خانوار در شهرستان ابهر به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: زیرساخت‌های ارتباطی استان در دولت یازدهم و دوازدهم  پس از سفر وزیر ارتباطات در سال 99 به استان بطور چشمگیری رشد پیدا کرد و در تلاشیم در ماه های آتی سال جاری همه تعداد اندک روستاهای باقیمانده به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

حامد سرائی تصریح کرد: دولت موظف است تا پایان این برنامه، تمام روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکۀ ملی اطلاعات متصل کند. اما هر کدام از این روستاها مطابق با موقعیت خاص جغرافیایی، محدودیت دسترسی به پهنای باند و دلایل مختلف فنی، ویژگی‌هایی دارند که تحت شرایط خاص می‌توانند تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اپراتورها قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا و ضرورت رجوع به آموزش مجازی، پروژه «هوشمند سازی مدارس کشور» برای گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت در مدارس روستایی و شهری، با حمایت مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با استفاده از سهم پروژۀ «خدمات عمومی اجباری» یا USO بصورت جدی‌تر دنبال می شود تا «عدالت آموزشی» مدنظر وزارت ارتباطات محقق شود.درآینده ای نزدیک همه روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha