به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، محمدرضا جعفریان با بیان اینکه هم اکنون عملیات توسعه روند نظام الکترونیک تامین اجتماعی در کشور آغاز شده است و تاکنون بسیاری از عقب ماندگیها را جبران کرده ایم، افزود: با توجه به سیاستهای تامین اجتماعی با هدف سرعت بخشیدن به کارها و جلب رضایت هر چه بیشتر مردم، به دنبال اجرای طرحهای نیمه حضوری نیستیم بلکه خواهان اجرای طرحهای غیرحضوری هستیم تا تامین اجتماعی را به خانههای مردم ببریم.
وی اظهارکرد: به همین منظور در اولین قدم با بارگذاری پروندههای قدیمیبه صورت پروندههای الکترونیک در سامانه این سازمان که هم اکنون مراحل پایانی خود را طی میکند، در زمینه آی تی پیشرفتهایی حاصل شده اما با توجه به هدف نهایی ما فعلا مطلوب نیست.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با اجرای این روش هم اکنون بیمه شدگان میتوانند از هر نقطه ای از کشور برای صدور دفترچه درمان خود اقدام کنند، تصریح کرد: بیمه شدگان همچنین میتوانند با ارائه کد ملی و کارت شناسایی معتبر از خدمات تمام درمانگاهها و بیمارستانهای تامین اجتماعی سراسر کشور بهره مند شوند.
جعفریان با اشاره به اینکه افرادی که بتوانند از آی تی استفاده کنند در واقع تامین اجتماعی را به خانههای خود برده اند، گفت: اجرای این روش علاوه بر کاهش هزینههای سفر و جلوگیری از اتلاف وقت، موجب سرعت بخشیدن به کارها و افزایش راندمان خواهد شد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح نام نویسی الکترونیک اولین طرحی بود که از طریق سامانه تامین اجتماعی به انجام رسید و کارفرمایان بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به ارسال لیستهای بیمه ای خود اقدام میکنند، اظهار داشت: اجرای این طرح باعث شد حداقل یک میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاهش یابد.
جعفریان تصریح کرد: امیدوارم با توسعه این روند، به زودی بخش آی تی با معاونتهای بیمه ای و درمان همانند بیمارستانها و درمانگاههای تامین اجتماعی با هم لینک شوند و در گام بعدی بخشهای درمان غیرمستقیم نیز به این شبکه متصل شوند.(ایرنا)
نظر شما