کد خبر: تجهیز-زیرساخت‌های-بخش-فناوری-هواشناس
۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶
تجهیز زیرساخت‌های بخش فناوری هواشناسی زنجان ضروری است

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی، در بازدید سرزده از اداره کل هواشناسی استان زنجان اظهار کرد: رویکرد توسعه بخش کشاورزی در استان، اهمیت اطلاع‌رسانی هواشناسی و اطلاعات اقلیمی در هنگام بروز یخبندان، بادهای شدید و بارندگی ها را ضروری می سازد.

وی با بیان اینکه کشاورزان زنجان می توانند با در اختیار داشتن اطلاعات هواشناسی، برنامه‌ریزی های لازم در خصوص کاشت، مراقبت و برداشت محصولات تولیدی خود را انجام دهند بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه سازمان هواشناسی با وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان نیز در این بازدید گفت: توسعه و به کارگیری فناوری‌های روز هواشناسی در استان زنجان ازجمله رادار هواشناسی، گیرنده تصاویر ماهواره‌های هواشناسی با قدرت تفکیک بالا، توسعه شبکه پایش و ارتقاء سامانه مانیتورینگ مرکز پیش بینی، تجهیز استودیو خبر هواشناسی، تجهیز ایستگاه های خودکار و خرید اداوات هواشناسی و بهینه سازی ایستگاه ها از مهم‌ترین مسائل و نیازهای این اداره کل می باشد.

محمدرضا رحمان نیا، خواستار مساعدت استانداری زنجان جهت رفع موانع موجود در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر و دقیق تر به کاربران استانی شد.

گفتنی است؛استاندار زنجان و هیأت همراه از بخش های مختلف اداره کل هواشناسی استان بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند فعالیت های این اداره کل قرار گرفتند، مسئولان و کارشناسان بخش های پیش بینی، فناوری اطلاعات، تجهیزات فنی و پایش، نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت های تخصصی و خدمات هواشناسی ارائه کردند.

استاندار زنجان و هیات همراه در این بازدید با حضور در مرکز مانیتورینگ پیش بینی، در جریان فرآیندهای منتهی به تولید انواع پیش بینی ها در مقیاس های زمانی مختلف و هشدارهای هواشناسی (متناسب با نیاز کاربران نهایی مختلف) قرار گرفتند و همچنین با حضور در ایستگاه سینوپتیک هواشناسی زنجان با انواع ادوات هواشناسی و فرآیندهای مربوط به سنجش، پایش و نحوه جمع‌آوری و ارسال داده‌ها در ایستگاه‌های هواشناسی سینوپتیک سطح زمین آشنا شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha