کد خبر: برخورداری-21-روستای-فریدن-اصفهان-از-آب-ش
۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰
برخورداری 21 روستای "فریدن" اصفهان از آب شرب پایدار

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مسعود مقدسی" با بیان اینکه از 28 روستا این منطقه، 27 روستا تحت پوشش آبفا است، اظهارکرد: هم اکنون جمعیت این منطقه 52 هزار و 680 نفر بوده که از این رقم حدود 50 درصد آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: آب شرب روستاییان از طریق 38 فقره چاه تامین می‌شود که این منابع از لحاظ کمی و کیفی مورد تایید مراکز ذی‌صلاح است.

مدیر آب و فاضلاب فریدن آبدهی این 38 حلقه چاه را 110 لیتر در ثانیه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته آبدهی این منابع به بیش از 180 لیتر در ثانیه می‌رسید اما به دلیل خشکسالی‌های پیاپی آبدهی چاه‌ها کاهش یافته و  به همین دلیل تجهیز و نوسازی چاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

مقدسی افزود: برای تامین پایدار آب شرب روستاییان، 30 مخزن با ظرفیت بیش از 6 هزار و 100 متر مکعب احداث و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گفته وی با تعویض کنتورهای فرسوده و اصلاح شبکه توزیع در سال‌های اخیر در هدر رفت آب کاهش داشته‌ایم.

مقدسی هدر رفت آب را در برخی از روستاها بیش از متوسط استان اعلام کرد و افزود: در 6 ماهه اول سال‌جاری بیش از هشت کیلومتر از شبکه فرسوده آب در روستاها اصلاح شد و این در حالیست که در چهار سال اخیر با مشارکت دهیاران، حدود 60 کیلومتر از شبکه توزیع فرسوده در روستاها اصلاح و بازسازی شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بیش از 2 هزار انشعاب فرسوده آب در روستاها تعویض شده که این اقدامات منجر به کاهش قابل توجه هدرفت آب شده است.

مدیرآبفا فریدن یادآور شد: طول شبکه توزیع آب روستاها حدود 250 کیلومتر است که از ابتدای سال جاری تاکنون با پیمایش  بیش از 100 کیلومتر از این شبکه‌ها، قسمت‌های اولویت‌دار که نیاز به اصلاح و بازسازی دارند تعیین شده است.

وی با اشاره به مجتمع های روستایی در منطقه فریدن اظهار کرد: در حال حاضر این منطقه دارای پنج مجتمع روستایی است اما هدف نهایی تشکیل یک مجتمع 28 روستایی بوده که بتوان از این طریق خدمات بهتر و بیشتری به روستائیان ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha