کد خبر: بخش-مستند-سی-و-نهمین-جشنواره-فیلم-فجر-چگ
۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۵

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سی و نهمین جشنواره فیلم فجر همانند دوره‌های پیشین در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، اما این دوره از جشنواره به دلیل شیوع بیماری کرونا در بخش‌های مختلف از جمله بخش مستند تغییراتی داشته است. حذف هیات انتخاب، نخستین تغییر در این زمینه بود. سال گذشته هیأت انتخابی سه نفره شامل «مرتضی شعبانی»، «رامین حیدری فاروقی» و «بابک بهداد»، از میان فیلم‌های مستند بلند متقاضی که تولید آن‌ها بعد از سال ۱۳۹۷ بود و در دوره‌های قبل متقاضی حضور در جشنواره فجر نبودند، ۱۰ فیلم را که مدت زمان آن حداقل ۷۰ دقیقه بود برای رقابت در بخش مستند انتخاب کردند.

در این دوره و براساس گفته سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره، در هیچ بخشی هیات انتخابی وجود ندارد و تمامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه ملی مستندهای بلند چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت برای رقابت و دریافت تندیس بلورین بهترین مستند سی و نهمین جشنواره فیلم فجر داوری خواهند شد.

براین اساس 16 فیلم مستند بلند در انتظار نظر هیات داوران برای دریافت تندیس هستند، اما تغییر در ترکیب هیات داوران هم یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده در این دوره از جشنواره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha