کد خبر: آغازثبت-نام-متقاضیان-تاسیس-دفتر-خدمات
۵ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴

ثبت نام متقاضیان تاسیس دفتر خدمات سلامت در شهرستان لارستان استان فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای سیاست های سلامت و نظام اداری و به منظور توسعه مشارکت بخش خصوصی و تعاونی در ارائه خدمات، کاهش تصدی گری دولت و ارتقای کیفیت خدمات سلامت به استناد دستورالعمل ایجاد و بهره برداری دفاتر خدمات سلامت در نظر دارد از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام به عمل آورد.

هدف از ایجاد دفتر خدمات سلامت، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات حوزه سلامت، مدیریت منابع حوزه سلامت، افزایش کیفیت و ارتقای بهره وری در ارائه خدمات و ایجاد اشتغال با استفاده از توان بخش خصوصی است.

حیطه و گستره موضوعی دستورالعمل، خدمات و تصدی های قابل واگذاری در حوزه های بهداشت، درمان، غذا و دارو و آموزش، پژوهش، دانشجویی، فرهنگی و سازمان های زیر مجموعه وزارت بهداشت است.

شرایط تاسیس و راه اندازی دفاتر خدمات سلامت به شرح زیر است:

شرایط متقاضیان اخذ مجوز:

– داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

– اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی

– دارا بودن گواهی انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم از انجام آن برای افراد مذکور

– عدم اشتغال در دستگاه های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و قانون منع مداخله کارکنان دولت

– داشتن حداقل مدرک کارشناسی (کلیه رشته ها و گرایش ها)؛ دانش آموختگان حوزه سلامت در اولویت هستند

– گواهی قبولی در دوره های آموزشی مرتبط با خدمت از سوی مراکزی که دارای مجوز وزارت بهداشت باشند

– داشتن توانایی و استطاعت مالی متناسب با شرایط جغرافیایی کشور و به تشخیص مدیر طرح و دانشگاه ذی ربط

متقاضی موظف است تمام مدارک درخواستی اعلام شده در زمان فراخوان را به صورت الکترونیکی در سامانه معرفی شده بارگذاری کند متقاضی موظف است تعهدنامه محضری مبنی بر عدم مداخله در بازرسی، امور حاکمیتی و حفظ و حراست اطلاعات را به دانشگاه تحویل دهد متقاضی موظف است کلیه سوابق آموزشی، بیمه و کار مرتبط با حوزه سلامت را در سامانه معرفی شده در فراخوان بارگذاری کند بررسی مدارک متقاضیان و تطبیق آن با مفاد دستورالعمل و ضوابط مرتبط با هر یک از خدمات توسط مدیر طرح و تایید الکترونیک از طریق سامانه توسط رئیس دانشکده صورت می گیرد نحوه انتخاب متقاضیان برای صدور مجوز فعالیت بر اساس شرایط مندرج در فراخوان خواهد بود صدور الکترونیکی مجوز فعالیت با امضای رئیس دانشکده از طریق سامانه خواهد بود برای هر متقاضی فقط یک مجوز فعالیت توسط دانشکده صادر خواهد شد مجوز اولین سال تاسیس دفتر، دارای اعتبار یک ساله و پس از آن در صورت تمدید دارای اعتبار دو ساله خواهد بود مجوز فعالیت قائم به شخص بوده و قابل واگذاری و انتقال به غیر نیست، در صورت فوت صاحب امتیاز، مجوز لغو می شود تبصره: صاحب امتیاز دفتر در صورت تمایل به تمدید مجوز، باید حداقل سه ماه پیش از پایان اعتبار آن تقاضای خود را به دانشگاه مربوطه اعلام کند تا در صورت احراز شرایط، تعلق نبودن فعالیت دفتر، نداشتن تخلف رفع نشده و فعال بودن دفتر دانشکده برای تمدید مجوز اقدام کند، در صورت عدم تقاضای کتبی در مهلت مقرر مجوز صادره که تاریخ اعتبار آن گذشته باطل می شود و صاحب امتیاز دفتر حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت متقاضیان می توانند از ۲۵ آذرماه تا ۱۰ دی ماه ۱۴۰۰ جهت ثبت نام به سامانه «ثبت نام و اطلاع رسانی طرح دفاتر خدمات سلامت» به نشانی اینترنتی https://reg.mobiniranian.ir مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با مرکز پاسخگویی مدیر طرح به شماره ۰۲۱۹۱۰۷۱۱۷۰ داخلی ۱ تماس گیرند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در فراخوان متقاضیان دفاتر خدمات سلامت سال ۱۴۰۰: فایل اسکن شده کارت ملی فایل اسکن شده صفحه اول شناسنامه فایل اسکن شده عکس پرسنلی با پس زمینه سفید و رعایت شئونات اسلامی فایل اسکن شده مدرک تعیین تکلیف خدمت نظام وظیفه (ویژه آقایان) فایل اسکن شده آخرین مدرک تحصیلی (حداقل کارشناسی) فایل اسکن شده مجوز آموزشگاه اصناف در صورت دارا بودن این مجوز پس از آماده سازی مدارک فوق به سامانه ثبت نام مراجعه و پس از بارگذاری و تایید مدارک نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام به صورت الکترونیکی اقدام کند، مدارک بررسی و نتیجه از طریق سامانه به اطلاع خواهد رسید. در صورت نقص مدارک در مهلت مقرر نسبت به اصلاح مدارک اقدام نماید در غیر این صورت ثبت نام شما کان لم یکن تلقی خواهد شد. هر متقاضی صرفا یک بار مجاز به اصلاح مدارک خواهد بود. خدماتی که از طریق دفاتر خدمات سلامت صورت می گیرد: در حال حاضر ممیزی بهداشت محیط، نمونه برداری بهداشتی، صدورگواهی آموزش اصناف و صدور کارت بهداشت در این دفاتر انجام می‌شود. ارایه خدمات از بخش‌های درمان، غذا و دارو و آموزش نیز در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha