کد خبر: آرزوی-مادرانه‌-پرستاران-نادیده-گرفته
۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۸:۳۳

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،زهرا شیخی مبارکه ، به مناسبت روز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار بر ضرورت حمایت از کادر درمانی و مدافعان سلامت تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اکثر پرستاران بانوان هستند، ممکن است بسیاری از آنها در سن باروری باشند ،اما فرزندآوری برای آنها به دلیل مشکلات و دغدغه‌‌های فراوان این قشر زحمت کش به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از پرستارانی که ماه‌ها در سخت‌ترین شرایط و در خط مقدم مبارزه با کرونا ایثارگرانه ایستادگی کردند، افزود: دولت و وزارت بهداشت مکلف هستند متناسب با زحمات پرستاران در ایام شیوع کرونا با پرداخت به موقع مطالبات، ایجاد امنیت شغلی، پرداخت فوق العاده ویژه، جذب نیرو و جبران کمبود پرسنل و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی، به این قشر ادای دِین کرده و موجب افزایش انگیزه آنها شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از بی‌توجهی به مادران پرستار، تصریح کرد: در حال حاضر گزارش هایی داریم که پرستاران شرکتی به دلیل عدم امنیت شغلی و ترس از دست دادن کارشان حتی به مرخصی دو هفته‌ای ابتلا به کرونا هم نرفته اند چراکه بیشتر از سه روز مرخصی برای آنها در نظر گرفته نمی شود و  کارشان را از دست می دهند. همچنین نگرانی هایی که این عزیزان برای دوران بارداری و بعد از آن دارند از مهمترین دغدغه های آنهاست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز علی‌رغم اینکه در بحران جمعیت قرار داشته و نگران این موضوع هستیم اما قشر نخبگانی به ویژه پرستارانی که در سن باروری بوده و دغدغه فرزند آوری دارند به دلیل نداشتن امنیت شغلی و آرامش فکری نمی‌توانند مادر شوند. از این رو ضمن توجه ویژه به این موضوع باید شرایط لازم را برای حمایت از مادران پرستار فراهم کنیم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha