کد خبر: ۵۰۰-دانشجو-در-حال-تحصیل-در-رشته-طب-سنتی
۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۵

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به تحصیل ۵۰۰ دانشجوی درحال تحصیل در رشته طب سنتی در کشور گفت: مردم می‌توانند شکایت‌های خود در مورد تخلفات در حوزه طب سنتی را از طریق پیامک به سامانه ۱۶۹۰ به وزارت بهداشت اطلاع دهند.

محمودخدادوست  درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت  با اشاره به برخي افراطي‌گري‌ها در طب سنتي كه بعضاً توسط خود پزشكان و با عدول از قوانين و قواعد مكتوب طب سنتي انجام مي‌شود، گفت: پزشكاني داريم كه براي هر شخصي با هر نوع بيماري و در هر زماني، تجويز حجامت مي‌كنند؛ درحالي‌كه چنين چيزي در هيچ‌يك از منابع طب سنتي نيامده و اين تخلف است.

وي افزود: برخي افراطي‌گري‌ها نيز توسط افراد غير پزشك انجام مي‌شود كه بر اساس قوانين ما كسي كه پايه پزشكي نداشته باشد و بخواهد دست به درمان بزند و در امور سلامت مردم دخالت كند، خلاف شرع، قانون و اخلاق عمل كرده و بر اساس قوانين جاري مملكت، متخلف است؛ چراكه هر چقدر هم حاذق باشند، چون طب رايج را نمي‌دانند، ممكن است آسيب‌رسان باشند.

خدادوست با بيان اينكه "اعتقاد ما اين است كه خدمات بايد به صورت ايمن و توسط افراد خبره ارائه شود"، به تدبير معاونت براي مقابله با افراد صاحب نفوذ و غير معتبر در حوزه طب سنتي اشاره كرد و گفت: تدبير ما برخورد

معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مردم می‌توانند شکایت‌های خودر را از طریق پیامک به سامانه ۱۶۹۰ به وزارت بهداشت اطلاع دهند، خاطر نشان ساخت: در رابطه با فعالیت عطاران مردم بايد بدانند این افراد  فقط عرضه‌كننده هستند  و كه عطاران مجاز به مداخله در امر درمان نيستند؛ چراكه نمي‌دانند گياه تجويز شده، براي بيماري زمينه‌اي فرد چه مشكلي ايجاد خواهد كرد.

وي  خاطر نشان ساخت:فروش دارو‌های ترک اعتیاد، ضد سرطان و داروهای ترکیبی کار خلاف قانونی است که عطاری‌ها انجام می‌دهند. در ‌این خصوص جلساتی با وزارت صنعت داشتیم که خود صنف عطاری‌ها مدعی شد، دو سوم عطاری‌های کشور بدون مجوز فعالیت می‌کنند.
کدخبرنگار41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha