کد خبر: ورود-خدمات-تایید-شده-طب-سنتی-به-سیستم-مر
۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۵۷

معاون توسعه سلامت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش تبیین برنامه عملیاتی مشترک دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی در سال 96، به شرح برنامه عملیاتی مشترک ستاد و دانشگاه‌ها در حوزه طب سنتی پرداخت.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر مهدی یوسفی، معاون توسعه سلامت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، در این همایش گفت: برنامه‌ عملیاتی مشترک ستاد و دانشگاه‌ها در حوزه طب سنتی در سال 96، با رویکرد تثبیت برنامه‌ها و تکمیل پروژه‌های سال 95 نوشته شده و شامل 1 هدف کلی، 4 هدف کمی، 11 برنامه و 65 فعالیت است.

وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری تمامی معاونت‌ها در عملیاتی کردن برنامه و تاکید بر ضرورت ثبت برنامه‌های مشترک در سامانه برنامه عملیاتی تمامی معاونت‌های دخیل در اجرای آن، انتظارات دفتر طب سنتی را از دانشگاه‌ها برای اجرایی کردن هر برنامه بیان کرد.

ورود خدمات مورد تایید طب سنتی به سیستم مراقبت‌های اولیه بهداشتی، فراهم کردن مقدمات لازم برای ارائه خدمات طب سنتی در مراکز درمانی دولتی شامل سلامتکده‌های تیپ و غیر تیپ، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و آموزش پزشکان عمومی و سایر گروه‌های پزشکی غیر پزشک، نیز مواردی بود که معاون توسعه سلامت دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، از آن‌ها به عنوان برنامه‌های اولویت‌دار طب سنتی یاد کرد.

دکتر یوسفی سپس به چالش‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: تشکیل واحد متناظر دفتر طب سنتی ایرانی- اسلامی در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی، تصویب تامین بودجه مورد نیاز اجرای برنامه ها در هیات‌های امنا، تامین نیروی متخصص و مرتبط با طب سنتی ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و تعیین تکلیف نحوه همکاری معاونت‌ها در اجرای فعالیت‌های مشترک، از جمله مواردی است که برای اجرایی شدن برنامه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha