کد خبر: میزان-بهره‌وری-از-انرژی‌های-پاک-در-ای
۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳

سخنگوی فراکسیون محیط زیست با ابراز تاسف از این که میزان بهره‌وری از انرژی‌های پاک در ایران بسیار اندک است، متذکر شد: سهم انرژی برقابی در کشور کمتر از شش درصد مجموع مصرفی است.

دکتر موید حسینی صدر سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت اذعان داشت: انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله مباحثی است که امروزه در تمام کشورها مطرح است.
حسینی صدر با ابراز تاسف از این‌که میزان بهره‌وری از انرژی‌های پاک در ایران بسیار اندک است، متذکر شد: سهم انرژی برقابی در کشور کمتر از شش درصد مجموع مصرفی است. در حالی که تولید 50 هزار مگاوات برق از انرژی باد در کشور چین در برنامه قرار دارد.
وی افزود: در رویکرد برنامه آینده انرژی کشور باید توجه ویژه‌ای به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شود.
حسینی صدر با بیان این که شایسته است سهم انرژی‌های پاک در تولید کشور به 10 درصد افزایش یابد، گفت: این موضوع در برنامه پنج ساله پنجم ذکر شده بود که متاسفانه محقق نشد. قطعا این مهم در برنامه ششم مورد توجه قرار خواهد گرفت و امید است در مسیر اجرا شاهد بی‌نظمی‌های گذشته نباشیم.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست قوه مقننه تصریح کرد: عدم اطمینان سرمایه‌گذاران از خرید برق تولیدی حاصل از انرژی‌های پاک، عدم تحقق استفاده بهینه و مطلوب از این انرژی‌ها را در برنامه پنجم رقم زد.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha