معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاكيد بر اينكه ٥ بالگرد امدادي در ايام اربعين براي امدادرساني به هموطنان در مناطق مرزي اذعان كرد:طي مدت زمان ارائه خدمات امدادي ٨٨ سورتي پرواز انجام شد و طي آن ٧ نفر از مصدومان حوادث ترافيكي و ١٦ تن از مصدومان در حوادث متعدد به مراكز درماني منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، شاهين فتحي در نشست خبري تشريح فعاليت ها و خدمات هلال احمر در مراسم پياده روي در اربعين ٩٥ و تجليل از خبرنگاران فعال در پوشش اخبار اربعين ٩٥ اظهارداشت: نيروهاي امدادي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در كنار نيروهاي مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در شهرهاي نجف، كربلا و كاظمين خدمات امدادي را به زائران ارايه كردند. 

وي با بيان اينكه توان نيروهاي امدادي در داخل كشور به گونه اي تقسيم شد تا در صورت بروز حوادث احتمالي در ايام اربعين در داخل كشور امكان امدادرساني به نحو مطلوب وجود داشته باشد، تاكيد كرد: سه قرارگاه مركزي در دو استان مرزي خوزستان و ايلام خدمات امدادي به زائران حضرت امام حسين (ع) در اربعين حسيني ارائه كردند.

آماده باش 24 ساعته پایگاه های امدادی لرستان و کرمانشاه

معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر به آماده باش كامل نيروهاي امدادي هلال احمر در ٢ استان معين  اشاره كردو ياداور شد:امدادگران هلال احمر در پايگاه هاي امدادي لرستان و كرمانشاه به صورت ٢٤ ساعته نسبت به ارائه خدمات اقدام كردند.

وي درباره تعداد خدمات ارائه شده به زائران تصريح كرد: از ١٧ آبان ماه سال جاري تا هفته اول آذرماه ٦٦ هزار و ١٣٠ تن از زائران با مراجعه به پايگاه هاي امدادي از خدمات امدادي لازم بهره مند شدند.

49 هزار تن از هموطنان از خدمات سرپایی در ایام اربعین بهره مند شدند

فتحي تاكيد كرد: ٤٩ هزار و ٩٨٠ تن از هموطنان در ايام اربعين  از خدمات اسكان اضطراري، تغذيه و خدمات درمان سرپايي برخوردار شدند به علاوه ٣٤٢ تن از هموطنان به مراكز درماني منتقل شدند. 

وي با تاكيد بر اينكه ٥ بالگرد امدادي در ايام اربعين براي امدادرساني به هموطنان در مناطق مرزي مستقر بود، اذعان كرد:طي مدت زمان ارائه خدمات امدادي ٨٨ سورتي پرواز انجام شد و طي آن ٧ نفر از مصدومان حوادث ترافيكي و ١٦ تن از مصدومان در حوادث متعدد به مراكز درماني منتقل شدند.

توزیع 2 میلیون قوطی کنسروجات در مسیر بررگشت در میان زائران

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقدامات این جمعیت برای  بازگشت زائران از عتبات عالیات نیز گفت: در مرز مهران 2 میلیون قوطی کنسروجات در میان زائران در مسیر بازشگت توزیع شد ب علاوه با برپایی 500 دستگاه چادر امدادی امکان اسکان اضطراری زائران فراهم شد که برای همین منظور 12 هزار تخته پتو نیز در میان زائران توزیع شد.

به گفته وی، طی ایام اربعین 555 عملیات امداد ونجات با بکار گیری 6 هزار و 950 نفر ساعت نیروی عملیاتی انجام داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha