کد خبر: لزوم-تسهیل-ورود-بخش-غیر-دولتی-به-حوزه-سل
۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط ویژه استان کرمان از نظر پهناوری و قرار گرفتن بر روی خط زلزله، از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دلیل کسب رتبه نخست کشور در سالهای 94 و 95 از نظر کاهش حوادث و بلایا تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا دکتر علیرضا پور ابراهیمی شب گذشته در نشست وزیر بهداشت با استاندار، مجمع نمایندگان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان که در سالن جلسات خانه دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد، اظهار داشت: 60 درصد از مجموعه و پایگاه های اورژانس غیر مالکیتی و استیجاری است که شرایط دشواری را برای آنها رقم زده است.

وی با اشاره به فرسودگی حدود 70 درصد از آمبولانس های استان کرمان، افزود: علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته، امکانات مورد نیاز برای مقابله با حوادث و بلایا به طور کامل در این استان وجود ندارد و حداقل 30 پایگاه اورژانس در استان کمبود داریم بنابراین باید توجه ویژه ای به این کمبودها شود.

دکتر پور ابراهیمی گفت: برنامه ششم توسعه در حال حاضر در دستور کار کمیسیون های مجلس قرار گرفته و بنا است از هفته آینده، کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، کار خود را در مجلس آغاز کند اما علیرغم انتقادهایی  که به برنامه ششم توسعه وارد است، امیدواریم دولت برای اصلاح بخشی از آنها اقدام کند.

وی گفت: یکی از برنامه های مهم بر اساس سیاست های کلی سلامت  که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، این است که باید حوزه سلامت به شکل ویژه ای دیده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم کاهش تصدی گری دولت در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه سلامت و واگذاری امور به مردم، گفت: برای تحقق این امر، باید امور مختلف در وزارت بهداشت و استانها تسهیل شود و لازم است تا ضوابط و مقرراتی را در برنامه ششم توسعه تدوین کنید تا به تسهیل حضور بخش غیر دولتی در حوزه سلامت کمک کند.

دکتر پور ابراهیمی تاکید کرد: بر اساس بند 7 سیاست های کلی سلامت، تجمیع بیمه ها تکلیف است و ما می خواهیم بدانیم برنامه وزارت بهداشت برای تجمیع بیمه ها چیست و در تصویب برنامه ششم توسعه نیاز داریم تا در این زمینه یک تصمیم گیری جدی شود.

وی اظهار داشت: تعهدات بیمه سلامت به بیمارستانها دچار مشکلات جدی و اساسی است و تاخیر در پرداخت مطالبات، به ضرر مردم است و انتظار داریم که در دولت، تجمیع بیمه ها در کشور  تعیین تکلیف تبدیل شود و اعتقاد ما بر تجمیع بیمه ها است و آماده ایم که در مجلس برای حل این مشکل، ورود پیدا کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور استمرار پزشک خانواده با رویکرد افزایش پوشش جامعه هدف را یکی از اولویت های برنامه ششم توسعه دانست و گفت: تمام مردم ایران ذینفع اجرای برنامه پزشک خانواده هستند که این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی از اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از محورهای مهم و اساسی برنامه ششم توسعه یاد کرد و گفت: در دانشگاه های علوم پزشکی دانشمندان توانمندی وجود دارند که می توانند نقش مهمی در خلق ثروت داشته باشند اما زیرساخت مورد نیاز برای آن فراهم نشده و به نظر من سهم وزارت علوم در این حوزه در حال پیشی گرفتن از وزارت بهداشت است و نیازمند تصمیمی اساسی و محوری در وزارت بهداشت است.

دکتر پور ابراهیمی اظهار داشت: اتمام پروژه های نیمه تمام تکلیف و الزام است و شاهد بودیم که در کرمان تصمیمات خوبی توسط هیات امناء و رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد املاک بلااستفاده گرفته شده و ساخت بیمارستان 750 تختخوابی که قرار است آغاز شود، یک الزام بزرگ برای این استان است چرا که مرکز استان حدود 30 درصد از جمعیت استان را در خود جای داده و محل مراجعه افرادی است که از جنوب شرق کشور به این استان سفر می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور از آمادگی کامل مجلس و کمیسیون های آن برای کمک به دولت و وزارت بهداشت به منظور رفع محرومیت ها و مشکلات مردم کشور خبر داد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که تلاش های وزارت بهداشت در احداث این بیمارستان به عنوان افتخار نظام جمهوری اسلامی در عرصه خدمات بیمارستانی بماند  و از این اقدام موثر وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری استان کرمان تقدیر می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha