کد خبر: عضو-کمیسیون-بهداشت-و-درمان-دیوان-محاسب
۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تعدد صندوق‌های بیمه گفت: اگر بنا باشد منابع مالی بیمه های تکمیلی از بودجه دولتی تامین شود، لازم است دیوان محاسبات به این موضوع رسیدگی نماید.

 

حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت، ضمن بیان مطلب فوق اذعان داشت: زمانی که بیمار می تواند خدمات درمانی را با فرانشیز کمتر از 6 درصد در بیمارستان دولتی دریافت کند، دلیلی برای مراجعه به مراکز درمانی خصوصی و پرداخت هزینه از سوی بیمه تکمیلی وجود ندارد.

ععضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که اگر منابع بیمه تکمیلی از منابع دولتی نباشد ما کاری نداریم، تصریح کرد: اما اگر منابع آن، از منابع دولتی باشد از دیوان محاسبات می خواهیم به این موضوع رسیدگی کند. به عنوان مثال یکی از بیمه هایی که ما را به شدت نگران کرده است، بیمه تکمیلی آتیه سازان است که قسمتی از بودجه بیمه سلامت ایرانیان در این بیمه رفته و هزینه شده است در حالی که خدماتی را که بیمه سلامت باید پرداخت می کرده نتوانسته پرداخت کند.

وی گفت: بنابراین ما از این نظر موافق نیستیم که بیمه ای که از بودجه و منابع بیمه عمومی استفاده می کند یا متصل به منابع دولتی است تحت هیچ عنوانی  به بیمه تکمیلی برود و سرمایه گذاری کند. چرا که در بیمه تکمیلی سرمایه گذاری وجود ندارد و همه ضرر است.

 

کد خبرنگار: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha