کد خبر: عضو-شورایعالی-نظام-پرستاری-کشور-نقش-نظ
۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۰

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که در اعطای صلاحیت حرفه‌ای نقش نظام پرستاری باید پررنگ‌تر دیده شود، گفت: متأسفانه در این آیین‌نامه نقشی برای سازمان صنفی پرستاران(سازمان نظام پرستاری) دیده نشده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري علیرضا گچ‌کوبان با بیان این‌که ما از ابتدا به تأیید مشارکتی و سه ضلعی سازمان نظام پرستاری، بورد پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد بودیم، اظهار کرد: حال آن‌که در این آیین‌نامه نظام پرستاری دیده نشده و این آیین‌نامه با آیین‌نامه دور سوم نظام پرستاری کاملا مغایرت دارد.

وی ادامه داد: در پیش‌نویس برنامه ششم توسعه نیز تأیید صلاحیت حرفه‌ای اصناف را به اتحادیه و سازمان صنفی آن واگذار کرده است در حالی که در صنف پرستاری معاونت پرستاری این کار را در دست گرفته است.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که متولی آموزش نمی‌تواند صلاحیت حرفه‌ای را به تنهایی تأیید کند، افزود: در این تائید مشارکتی هم نقش سازمان نظام پرستاری به‌عنوان سازمانی به‌عنوان مدافع حقوق مردم باید پررنگ‌تر باشد.

گچ‌کوبان یادآور شد: در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با این بهانه که این قانون مشابه جهانی ندارد در اجرای آن تعلل می‌کنند حال برای اعطای صلاحیت حرفه‌ای از کشورهای دیگر یا سایر صنوف در کشور از نظر نظام مهندسی و کانون وکلا کپی‌برداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha