کد خبر: شعار-به-سوی-فهم-قرآن-در-راستای-دغدغه
۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۱۵

حجت‌الاسلام والمسلمین مقامی بیان کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر می‌بینیم رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه‌ای بر معارف و فهم قرآن دارند، شعار «به سوی فهم قرآن» در راستای دغدغه‌های ایشان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از ستادخبری نمایشگاه قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مقامی؛ مدیرعامل مؤسسه تدبر در قرآن و سیره، ، در ارزیابی این دوره نمایشگاه قرآن گفت: از نقاط قوت این نمایشگاه، شعار آن است که باعث شده نمایشگاه به سمت تدبر و فهم قرآن برود که این مطلب در جای جای نمایشگاه قابل مشاهده است و جای تشکر از مسئولان نمایشگاه دارد.

وی افزود: همچنین مسئولان نمایشگاه در راستای فهم قرآن سعی کردند نظمی به نمایشگاه بدهند که در مقایسه با سال‌های گذشته، سیر شکل گرفتن مؤسسات قرآنی در یک راستا، خیلی بهتر شده است.

مدیرعامل مؤسسه تدبر در قرآن و سیره در مورد شعار نمایشگاه اظهار کرد: این شعار، شعاری کارشناسی شده است، با توجه به اینکه در چند سال اخیر می‌بینیم رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر قرآنی که مجموعه فعالیت‌های قرآنی را رصد می‌کند تأکید ویژه‌ای بر معارف و فهم قرآن دارند، این شعار در راستای دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: در فضای قرآنی کشور و در نهادهای قرآنی این خلأ احساس می‌شد که باید دریچه جدیدی به روی مؤسسات گشوده شود که آن‌هم فهم قرآن است.

این استاد تدبر در قرآن گفت: شعار نمایشگاه این خیزش را در نهادهای قرآنی ایجاد می‌کند که این‌ها بالاتر بیایند و یک گام در مسیر فعالیت‌های قرآنی بردارند تا چرخه فعالیت‌های عمومی قرآن با تدبر در قرآن تکمیل شود و در نهایت، همه فعالیت‌های قرآنی بستری برای عمل به قرآن کریم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقامی در پایان سخنانش اظهار کرد: ان‌شاءالله در سال‌های آینده شاهد حرکت به سوی عمل به قرآن باشیم و مردم در عمل به قرآن از هم سبقت بگیرند، یعنی اگر ما در این چند سال، سبقت در بحث حفظ و قرائت داشتیم و اگر در چند سال آینده سبقت در بحث فهم داریم، بعد از آن در ارتباط با عمل به قرآن سبقت داشته باشیم و این گام خیلی مؤثر و مفیدی در راستای جهت‌دهی مجموعه فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران به سمت نقاط مطلوبمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha