کد خبر: دیابت-یک-نوع-سرطان-حساب-می-شود
۴ دی ۱۳۹۵، ۹:۵۴

جراح و متخصص چشم هشدار داد: اثبات شده که افراد دیابتی زودتر از افراد عادی به آب مروارید مبتلا خواهند شد.

 

دکتر محمدحسین کوچک زاده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: دیابت یک بیماری بسیار مرموز، پیچیده و خطرناک است و در واقع یک نوع سرطان حساب می شود؛ زیرا اگر چنان چه دیر تشخیص داده شود یا درمان نشود عوارض بسیار جدی نظیر عوارض چشمی، کلیوی و نوروپاتی دیابتی را در پی دارد که هر کدام از از آنها می تواند برای بیمار مسأله ساز باشد.

وی توصیه کرد: در افرادی که به صورت خانوادگی به دیابت مبتلا هستند از حدود 40 سالگی به بالا آزمایشات دوره ای انجام دهند و نسبت به عوارض چشمی،کلیوی و پاها غافل نشوند.

این چشم پزشک بیان داشت: دیابت در مراحل اولیه توسط پزشکان به راحتی قابل تشخیص است. بیمار باید به صورت مرتب قند،چربی و فشارخون را کنترل کند حال اگر بیمار دنبال درمان نباشد یا تغذیه اش را رعایت نکند بیماری پیشرفت خواهد کرد و در این صورت امکان دارد روند درمان بسیار دشوار و حتی امکان ناپذیر باشد.

کوچک زاده تصریح کرد: افرادی که میزان قند آنها سر مرز است؛بدون مصرف دارو به رژیم غذایی هم توجه نمی کنند به تدریج میزان قند انباشته و به صورت بیماری نمایان می شود.نکته مهم آن که افراد دیابتی زودتر از افراد عادی جامعه به آب مروارید مبتلا می شوند.یعنی اثبات شده که یکی از عوارض دیابت آب مروارید است و متأسفانه عوارض دیابت در افراد جوان به مراتب خیلی خطرناک تر و بیشتر می باشد.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha