کد خبر: دیابت،شایع-ترین-علت-نارسایی-کلیه
۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹

عضو انجمن اورولوژی اروپا گفت: دیابت در کشور در حال گسترش است که در سیستم های مختلف بدن خودش را به انواع مختلف نشان می دهد.

دکتر محمد افشاریان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: دیابت خودش را در سیستم دستگاه ادراری تناسلی نشان می دهد، اولین مشکل ناشی از عدم کنترل دیابت نارسایی کلیه است.

وی دیابت را شایع ترین علت نارسایی کلیه در دنیا دانست و افزود: کنترل دیابت اولین قدم جلوگیری از ازدیاد نارسایی کلیه است.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار تأکید کرد: در سیستم دستگاه ادراری مانند مثانه نوروپاتی های دیابتی قابل اشاره است،نوروپاتی یعنی اعصاب دچار نارسایی می شوند که در این صورت یک بی حسی در عضو ایجاد می شود. حال اگر این بی حسی در مثانه باشد منجر به بروز اختلالات ادرار خواهد شد.

وی در ادامه اذعان داشت: از طرفی دیگر دیابت موجب پر ادراری آن تکرر ادرار ایجاد خواهد شد.همچنین در طیف گسترده ای از بیماران مبتلا به دیابت ناتوانایی های جنسی هم به وفور دیده می شود.

 

عضو انجمن ارولوژی ایران خاطرنشان کرد: به طور کلی دیابت منجر به التهاب،تورم و انسداد لایه های داخلی عروق متوسط و کوچک می شود. حال اگر این اتفاق در چشم رخ دهد منجر به کوری، در قلب منجر به سکته های قلبی و در دستگاه تناسلی موجب ناتوانایی های جنسی می شود. نکته مهم آن که تمام این مشکلات با درمان دیابت بهبود خواهند یافت.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha