کد خبر: خودسرانه-از-اشک-مصنوعی-استفاده-نکنید
۱ دی ۱۳۹۵، ۹:۲۸

جراح و متخصص چشم پزشکی گفت: اشک مصنوعی فقط باید با صلاحدید تجویز پزشک انجام شود و مصرف خودسرانه و بی رویه آن عارضه آفرین است.

دکتر بهرام آزادی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: طی سال های اخیر موضوعی که دامن چشم پزشکی ایران و بیماران را آلوده و شرکت ها را سوپرمیلیاردر کرده، استفاده نابجا از اشک مصنوعی است.

وی تصریح کرد: به طور تقریبی به ندرت در منزل خانواده های ایرانی اشک های مصنوعی یک بار مصرف وجود ندارد، زمانی که صحبت از سوزش ،خارش و آبریزش چشم مطرح می شود، دیگران به کمبود اشک چشم اشاره می کنند.
آزادی هشدار داد: استفاده مداوم از اشک مصنوعی به مرور زمان می تواند ترکیبات طبیعی اشک چشم را با اختلال مواجه کند و بعد از مدتی چشم تازه بیمار می شود و فرد باید به صورت دائم دارو استفاده کند.
وی افزود: نوع خارجی قطره اشک مصنوعی گران است و از طرفی دیگر افراد باید برای چشم هایشان ارزش و احترام قائل باشند، چشم به طور طبیعی تمام مواد لازم را برای مرطوب نگه داشتن قرنیه دارد.

استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: اشک مصنوعی باید با صلاحدید پزشک برای بیماران مبتلا به خشکی چشم در صورت نیاز تجویز شود، نه به صورت خودسرانه و بنا به توصیه دیگران مورد استفاده قرار گیرد.پزشکان هم باید به جا و در صورت نیاز اشک مصنوعی را تجویز کنند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha