کد خبر: تغذیه‌-مناسب-برای-پیشگیری-از-حساسیت‌
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵

یک متخصص تغذیه با اشاره به راهکارهای مناسب جهت پیشگیری از حساسیت‌های فصل بهار گفت: مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان سیستم ایمنی را تقویت می‌‌کند.

دکتر مرتضی صفوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با تأثیر تغذیه درافزایش سیستم ایمنی بدن اظهارداشت: تغذیه مناسب می تواند انسان را در مقابل بعضی از حساسیت های فصلی و بیماری‌های گوناگون محافظت کند چراکه تغذیه مناسب می‌توان به میزان چشمگیری ایمنی بدن را افزایش داد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از حساسیت فصلی باید از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی همچون ویتامینC ، بتاکاروتن و کاروتین هایA ،D، E استفاده شود چراکه این مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: استفاده از خوراک‌های دریایی مثل ماهی و میگو 2 بار در هفته به دلیل داشتن دو اسید چرب ضروری EPAو DHA  مناسب بوده و خوراک‌های دریای گزینه بسیار مناسبی برای جلوگیری از مشکلات کاهش سیستم ایمنی بدن و حساسیت فصلی هستند.

صفوی تصریح کرد: نوشیدن زیاد مایعات در فصل گرما، قرار نگرفتن مستقیم جلوی نور خورشید، همراه داشتن حوله و آب سرد به ویژه در مشاغل سخت و طاقت فرسا همچون کار در معدن و نانوایی و کسانی که پشت کوره‌ها با حرارت زیاد سرکار دارند در پیشگیری از گرمازدگی و حساسیت فصلی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرما نوشیدن زیاد آب و مایعات برای بدن ضرورت دارد، گفت: علاوه بر نوشیدن زیاد آب توصیه اکید ما این است که برای تنظیم الکترولیدهایتان اگر نیاز به مکمل هست حتما به متخصص تغذیه یا پزشک مراجعه کنید.

وی افزود: استفاده از میوه و مرکباتی مانند پرتقال، لیموشیرین و لیموترش در این فصل برای جلوگیری از حساسیت فصلی ضرورت دارد.

صفوی بیان داشت:خوراکی‌های محرک، یعنی فردی که به حساسیت فصلی مبتلااست یا سابقه ابتلا به آن را دارد، باید تا می‌تواند دورازادویه‌ها، غذاهای تند، بودار، خوراکی‌های فرآوری‌شده مانند سوسیس، کالباس و... باشد و دور غذاهای سرخ‌کردنی را خط بکشد. البته به یاد داشته باشید که این غذاها اصلا نمی‌توانند عامل اولیه ابتلا به حساسیت فصلی باشند و مصرف آنها ممکن است فقط شرایط فرد مبتلا به حساسیت را بدتر و علایم حساسیتش را شدیدتر کند.

این متخصص خاطرنشان کرد: اگر در استفاده هر تغذیه و خوردنی زمان و نحوه استفاده از آن را رعایت کنیم می توانیم بدنی سالم و قوی داشته باشیم .

كدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha