کد خبر: تشریح-مهم‌ترین-برنامه‌های-روز-ملی-اه
۹ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۲

سازمان انتقال خون ضمن تقدیر از ورزشکاران اهدا کننده خون، به طور ویژه بحث خودمراقبتی اهدا کنندگان را پیگیری خواهد کرد.

 

دکتر علی اکبر پور فتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون، در گفتگو با خبرنگار بهداشت  و درمان خبرگزارسلامت اظهار داشت: این سازمان در راستای فرهنگسازی اهدا، خون برنامه‌های متعددی در سراسر کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال به طور ویژه برای روز ملی اهدای خون، بحث خودمراقبتی اهدا کنندگان را پیگیری خواهیم کرد. بر اساس تاکید سازمان جهانی بهداشت، همه افراد به ویژه اهدکنندگان خون با برنامه خودمراقبتی از سلامت خود محافظت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اهداکنندگان خون باید با خودمراقبتی سلامت خود و گیرندگان خون را حفظ نمایند تا عفونت‌های بعد از انتقال خون نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این روز از ورزشکاران اهدا کننده خون به عنوان مرجع جوانان تقدیرخواهد شد و بحث پیوستن چهره‌های شاخص ورزشی به کمپین اهدای خون و خودمراقبتی را در سراسر کشور داریم.

پورفتح الله با بیان این که نگاه ویژه‌ای  به جهت گیری انتقال خون در جوانان  داریم، اذعان داشت: اگر جوانان نیز برای انجام این امر خیر تشویق شوند، ضمن این که ذخیره کافی خون و فرآورده های خونی طی سال‌های آتی برای کشور که با مشکل سالمندی مواجه می شود فراهم خواهد شد، از طرفی دیگر به سلامت خون هم کمک مناسبی می شود.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha